به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۳:۳۸
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۸/۲۸ ساعت ۰۱:۲۱
کد مطلب : ۳۰۶۰۶۹
با کسب ۴ پیروزی و یک تساوی در مسابقات قهرمانی شطرنج تیمی ۲۰۲۱ اروپا

جوان ایرانی با پیراهن تیم ملی فرانسه سومین شطرنج‌باز برتر جهان شد

جوان ایرانی با پیراهن تیم ملی فرانسه سومین شطرنج‌باز برتر جهان شد
گروه ورزشی: علیرضا فیروزجا، شطرنج‌باز ۱۸ ساله ایرانی-فرانسوی با کسب ۴ پیروزی و یک تساوی در دیدارهای نخست خود در مسابقات قهرمانی شطرنج تیمی ۲۰۲۱ اروپا، به رتبه سوم شطرنج‌بازان برتر جهان صعود کرد.
به گزارش دویچه وله، رقابت‌های قهرمانی شطرنج تیمی ۲۰۲۱ اروپا از روز ۱۲ نوامبر (۲۱ آبان) در شهر توپلیچه در کشور اسلوانی در حال برگزاری است. در این مسابقات که تا روز ۲۱ نوامبر (۳۰ آبان) ادامه خواهند داشت، علیرضا فیروزجا، ملی‌پوش پیشین شطرنج ایران در ترکیب تیم ملی فرانسه به میدان رفته است.
علیرضا فیروزجا که ۱۸ سال سن دارد و متولد شهر بابل است در حال حاضر به عنوان یکی از استعدادهای نخبه در عرصه شطرنج جهان محسوب می‌شود، عملکرد درخشانی را در این مسابقات مطرح اروپایی به نمایش گذاشته است. این شطرنج‌باز فرانسوی ایرانی‌تبار موفق شد در ۵ دیدار نخست خود، به ۴ پیروزی و یک تساوی دست یابد.
علیرضا فیروزجا با کسب این کامیابی در جدول رده‌بندی شطرنج‌بازان برتر جهان پیشرفت چشمگیری را به ثبت رساند و رده سوم جهان را از آن خود کرده است.
فعالیت حرفه‌ای علیرضا فیروزجا در عرصه شطرنج در سن ۱۲ سالگی آغاز شد. نخستین موفقیت بزرگ این شطرنج‌باز با کسب مقام قهرمانی در رقابت‌های شطرنج قهرمانی جوانان آسیا در سال ۲۰۱۵ در رده سنی زیر ۱۲ سال، رقم خورد.
او سپس در سال ۲۰۱۶ درجهٔ استاد بین‌المللی (IM) را از فدراسیون بین‌المللی شطرنج دریافت کرد. فیروزجا در پایان سال ۲۰۱۹ اعلام کرد که دیگر با پوشش و مدیریت فدراسیون شطرنج ایران به میدان نخواهد رفت.
وی این تصمیم را پس از کناره‌گیری غیرمنتظره تیم ملی ایران از حضور در رقابت‌های قهرمانی شطرنج ۲۰۱۹ جهان به دلیل مخالفت مسئولان ورزش جمهوری اسلامی با رویارویی مقابل حریفان اسرائیلی، گرفت.
برچسب ها: علیرضا فیروزجا

۱۴۰۰/۰۸/۲۸ ۰۷:۱۵
حیف و افسوس...
ایران یرای همه ایرانیان!!! (379283)
۱۴۰۰/۰۸/۲۸ ۰۸:۳۷
تاسف به حال مملكت .... (379287)
۱۴۰۰/۰۸/۲۸ ۰۹:۳۷
من بهش حق میدم. من 42 سالمه و اول انقلاب به دنیا اومدم. تو این سن نه شغل درست و حسابی دارم نه زندگی درست و حسابی نه آینده ای برام وجود داره درحالی که بهترین سالهای عمرم رو به درس خوندم گذروندم شاید آینده خوبی داشته باشم که به لطف مسئولین هیچ چیز ندارم. این کشور به افراد تحصیلکرده و نخبه نیاز نداره. این کشور دلال و مختلس و ریا کار لازم داره. (379289)
۱۴۰۰/۰۸/۲۸ ۱۳:۰۰
اصلا باعث افتخار نيست. وقتى كسى در ايران پا به عرصه ورزش ميذاره از اين مسائل خبر داره پس از همون اول ميرفت فرانسه يا هرجا و از اونجا شروع ميكرد نه با بودجه ايران و آموزش مربيان ايرانى اسم و رسم پيدا كنه و موفق بشه بعد نمكدان بشكنه، گرچه اين بچه است و مقصر پدر و مادرها هستند كه يك ذره عرق وطن ياد بچه هاشون نميدن و مسئولينى كه ملى گرايى را سركوب مى كنند (379296)
۱۴۰۰/۰۸/۲۸ ۱۶:۰۸
........ حقوق داره؟؟؟؟ (379303)
۱۴۰۰/۰۸/۲۸ ۱۶:۵۳
به محض این که تونسته رفته... خیلی هم زرنگ هست بر خلاف امثال من (379305)
۱۴۰۰/۰۸/۲۸ ۲۰:۳۱
اتفاقا باعث افتخاره (379314)
۱۴۰۰/۰۸/۲۹ ۲۰:۵۹
تو این مملکت متخصص لازم ندارن پاچه خوار چاپلوس لازم دارن (379354)
۱۴۰۰/۰۸/۲۸ ۱۴:۲۷
افسوس ..... (379299)
۱۴۰۰/۰۸/۲۸ ۱۶:۰۸
تبریک... (379302)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها