به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۲۸ - ۱۸:۰۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۸/۲۸ ساعت ۰۹:۱۲
کد مطلب : ۳۰۶۰۷۴

حمله به پایگاه آمریکا با دستور ایران

حمله به پایگاه آمریکا با دستور ایران
گروه بین الملل: روزنامه نیویورک تایمز به نقل از مقام های آمریکایی و اسرائیلی نوشت: حمله پهپادی ماه پیش به یک مقر نظامی آمریکا در جنوب سوریه با دستور ایران و به تلافی حملات هوایی اسرائیل در سوریه انجام شده است.بنابر این گزارش - که براساس مصاحبه با هشت مقام آمریکایی و اسرائیلی تنظیم شده - در حمله روز ۲۰ اکتبر به پایگاه تنف از پنج هواپیمای بدون سرنشین استفاده شد.
یک مقام ارشد نظامی که از او نام برده نشد گفت فقط دو فروند از هواپیماها منفجر شدند اما پر از بلبرینگ و ترکش هایی "آشکارا برای کشتن" بودند.کسی در آن حمله آسیب ندید.
مقام ها گفتند که بیشتر ۲۰۰ سرباز آمریکایی مستقر در این پایگاه که نقش اصلی آن آموزش شبه نظامیان سوری برای نبرد با گروه داعش است، ساعاتی پیشتر با اطلاع دستگاه اطلاعاتی اسرائیل از آنجا تخلیه شده بودند.مقام های آمریکایی گفتند که به اعتقاد آنها ایران این حمله را هدایت کرد و مواد مورد نیاز آن را در اختیار گروه های نیابتی گذاشت.
نیویورک تایمز به نقل از مقام های آمریکایی می نویسد که آنها سه پهپاد منفجر نشده را بررسی کردند و نتیجه گیری کردند که در آنها همان فناوری به کار رفته که شبه نظامیان مورد حمایت ایران در عراق از آن استفاده می کنند.
نیویورک تایمز به نقل یک کانال تلگرامی وابسته به سپاه پاسداران نوشت که آن حمله واکنشی به حملات اسرائیل به نیروهای "مقاومت" در شرق سوریه است که با مجوز آمریکا انجام می شود و بنابراین فرماندهان شبه نظامی نتیجه گیری کردند که "باید نیش مار را بکشند."مقام های آمریکایی و اسرائیلی گفتند که اطلاعات آنها نشان می دهد حمله به تنف به تلافی چندین حمله اخیر اسرائیل به نیروهای ایرانی در سوریه صورت گرفت.
به گزارش دیدبان حقوق بشر سوریه - که در بریتانیا مستقر است - در روز ۸ اکتبر اسرائیل موشک هایی را به یک پایگاه هوایی در مرکز سوریه که یک ستاد مهم نظامی ایران در آن قرار دارد شلیک کرد.به نوشته نیویورک تایمز در روز ۱۳ اکتبر هم اسرائیل در حملاتی هوایی اهداف نظامی ایران در نزدیکی شهرهای پالمیرا و حمص در مرکز سوریه را هدف گرفت که به مرگ سه شبه نظامی هوادار ایران و یک سرباز سوری منجر شد.
براساس این گزارش در روز ۱۶ اکتبر هم تک تیراندازان اسرائیلی یک مقام ارشد سوری به نام مدحت صالح - که برای ایجاد تاسیسات نظامی در طول مرز برای حمله به اسرائیل - با ایران همکاری می کرد را ترور کردند.پایگاهی که به آن حمله شد به نام "تنف" در ناحیه ای استراتژیک در نزدیکی گذرگاه تنف سوریه با عراق و اردن قرار دارد.این پایگاه ابتدا در سال ۲۰۱۶ برای مقابله با گروه داعش که در آن زمان بخش شرقی سوریه را کنترل می کرد ایجاد شد.پیکارجویان بعدا از این ناحیه رانده شدند و این پایگاه اکنون بخشی از استراتژی وسیع تر آمریکا برای مهار نفوذ نظامی ایران در منطقه قلمداد می شود.گزارش می شود که نیروهای تحت امر ایران هم در پایگاه هایی در آن مجاورت حضور دارند.دمشق و متحدان آن مکررا گفته اند که حضور نیروهای نظامی آمریکا در آنجا توجیهی ندارد.

 
برچسب ها: آمریکا
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها