به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۲:۰۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۸/۲۸ ساعت ۱۱:۲۹
کد مطلب : ۳۰۶۱۲۵

ژاوی: کلیدهای رهبری در بارسلونا

ژاوی: کلیدهای رهبری در بارسلونا
گروه ورزشی: در اختیار گرفتن تیمی که نیاز به بالابر دارد اکنون چالش بسیار بزرگی برای هر سرمربی است؛ حتی ژاوی هرناندز.به گزارش ایلنا، ژاوی هرناندز در زمانی به بارسلونا می‌آید که آن‌ها به یک رهبر نیاز دارند و گروهی از بازیکنان را در اختیار می‌گیرد که به دلیل نتایج ضعیف و مدیریت مالی بدتر تحت تأثیر جو اطراف باشگاه قرار گرفته‌اند.ماموریت او تخریب، احیا و بازسازی است. سوال کوچکی نیست و شاید این یک شمشیر دولبه است که هواداران به اتفاق آرا او را به عنوان ناجی می‌بینند - او تقریباً کسی را برای جلب نظر ندارد اما انتظارات زیادی دارد که باید به آن عمل کند.مهارت‌های رهبری هافبک سابق بارسلونا باید مشخص باشد و او باید سریع یاد بگیرد چراکه همچنان در این سطح از مربیگری بی تجربه است.

 نام او کافی نیست
ژاوی یک اسطوره بارسلونا و یک نماد فوتبال است، اما وقتی صحبت از نقش او به عنوان سرمربی به میان می آید، این موارد اهمیت کمی دارد. اوریول مرکاد، روانشناس ورزشی، نویسنده کتابی در زمینه رهبری در مربیگری، می‌گوید: «رهبری مبتنی بر درک بازیکنان از مربی است. این با نقش، یا آنچه که نشان دهنده آن است، یا آنچه که او به عنوان یک بازیکن به دست آورده است، نمی‌آید. این قدرتی است که به عنوان شناخت توانایی‌ها و اقدامات او داده می‌شود."

 یک دست محکم یا لمس نرم
همانطور که می دانیم رویکردهای زیادی برای رهبری وجود دارد و ژاوی در دوران حرفه‌ای خود با سبک های مختلف بازی می‌کرد. هدف همیشه کسب بهترین نتیجه از بازیکنان، شناخت آنها و سازگاری با آنهاست. در بارسلونا، با توجه به ترکیبی از خواسته های بالا و منیت‌های بزرگ، ژاوی ممکن است نیاز داشته باشد رویکردی انعطاف پذیر داشته باشد و به صحبت‌های تیمش گوش دهد.

ارزش قوانین
قبلاً گزارش شده بود که ژاوی قوانین زیادی را در تلاش برای تقویت اقتدار خود و افزایش نظم و انضباط وضع کرده، چیزی که او و دیگران احساس می‌کنند، تیم آن را از دست داده است. مرکاده خاطرنشان می‌کند که بازیکنان به طور کلی از قوانین قدردانی می‌کنند، تا زمانی که آن‌ها به طور مداوم اعمال شوند.

ارزش‌ها و چشم انداز
درباره فلسفه بازی ژاوی صحبت‌های زیادی شده و این ایده با استقبال خوبی از سوی هواداران مواجه شده است، اما او باید بازیکنانش را نیز متقاعد کند که بازی خوب بهترین راه برای پیروزی است. ژاوی در سخنرانی خود در مورد نیاز به پیروزی در بارسلونا صحبت کرد، چیزی که مرکاده معتقد است ممکن است به خوبی با بازیکنان به اندازه هواداران بازی نکند.مرکاده گفت: "من فکر می کنم این یک لغزش جزئی از ژاوی است و تاکید زیادی بر چیزی دارد که به تیم بستگی ندارد: حریف نیز برای بردن بازی می کند. او باید اهداف مبتنی بر عملکرد و نگرش را تحمیل کند که واضح باشد و بر نتایج متمرکز نباشد. شما نمی توانید چیزهایی را که نمی‌توانید انجام دهید، وعده دهید. می‌توانید در مورد ارزش‌های غیرقابل مذاکره صحبت کنید: تلاش، فروتنی، پشتکار، انعطاف پذیری..."

هویت جمعی
مانند هر رهبر بزرگی، هدف ژاوی این است که این تیم را بیشتر از مجموع قطعاتش بسازد. هیچ شکی در استعداد در تیم بلوگرانا وجود ندارد، اما اخیراً از آن استفاده نشده است. اطمینان یافتن از اینکه هر بازیکنی نقش خود را می‌داند بخش مهمی از آن است. بهبودهای فردی می‌تواند به بهبود جمعی منجر شود. متحد کردن تیم کلیدی است، اما تیم هم باید هواداران را به زمین بازگرداند. اگر تیم روحیه و هویتی قابل تشخیص از خود نشان دهد که هواداران بتوانند با آن ارتباط برقرار کنند، آن‌ها به سکوها باز خواهند گشت. تمام آن به این ربط دارد که تیم را تقویت کنید، غرور هواداران را برگردانید و ادامه دهید. بازسازی، احیا، بازیابی.
برچسب ها: فوتبال جهان
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها