به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۰۰:۳۱
 
۱۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۱/۱۴ ساعت ۱۰:۴۵
کد مطلب : ۳۰۶۱۴
ازکامپیوتردوران باستان تا اختاپوس 120 متری

عجایب 9گانه‌ای که از زیر آب بیرون آمدند

گروه علمی: بی‌شک اقیانوس‌ها یکی از مرموزترین مکان‌های کره زمین هستند که جستجو در اعماق آن به کشف عجیب‌ترین مواردی منجر می‌شود که شاید در ذهن انسان نگنجد.
بسیاری از اقلام و وسایل زیر که در ادامه خواهید دید صدها سال بدون وجود نور در زیر آب آرام گرفته بودند. در اینجا با تعدادی از اکتشافات اعماق اقیانوس‌ها آشنا شوید.

کامپیوتر یونان باستان


مکانیزم «آنتی کیترا» (چرخ دنده) (Antikytera) یکی از اکتشافات شگفت انگیز عصر حاضر است که قدیمی‌ترین آن از اقیانوس‌ها خارج شده است. کاربرد این چرخ دنده که در سال 1900 از اقیانوس خارج شد مشخص نیست ولی به گفته برخی از باستان‌شناسان این ابزار در دوران یونان باستان برای پیش بینی خسوف و کسوف مورد استفاده قرار گرفته است.

موتورهای آپولو 11


در مارس 2013 ، مدیر عامل شرکت آمازون تصمیمی کاملا احمقانه اما جذاب گرفت. آمازون،طی یک جستجو در اقیانوس، موتور پرتاب‌کننده «آپولو 11»‌ را کشف کرد. این موتور برای اولین بار در سال 1969 در عمق 500 متری اقیانوس نصب شده بود که پس از پرتاب افسانه‌ای «آپولو 11» به چند قسمت تقسیم شده بود.

شهر باستانی



پنهان شدن یک شهر زیر خروارها خاک یا سیلاب تنها از عهده طبیعت بر می‌آید. خوشبختانه تکنولوژی امروز اجازه می‌دهد تا نه تنها شهرهای زیر آب و خاک را شناسایی کنند بلکه آنها را از زیر آب یا خاک خارج کنند. نمونه آن شهر «تونیس» معروف به «هراکلیون» است که در سال 2000 در مصر کشف شد.

زمرد عتیقه


در سال 2010 «جی میسکاویش» با نقشه‌ای قدیمی موفق به کشف این زمرد در خلیج فلوریدا شد ولی اخبار منتشر شده محققان را به سوی میسکاویش سرازیر کرد. گفته می‌شود این عتیقه به شکل یک دستبند بزرگ بوده و از 40 کیلوگرم زمرد ساخته شده است.

ماهی لازاروس


در سال 1938 یک نمونه زنده از ماهی لازاروس در سواحل آفریقا کشف شد. این ماهی در اصل یکی از نمونه‌های منقرض شده است که 65 میلیون سال قبل می‌زیسته. یک نمونه دیگر از این ماهی در اندونزی کشف شده است.

کشتی دزدان دریایی و توپ جنگی


در سال 1718 دزد دریایی معروفی به نام «ریش سیاه» کشتی خود را در آبهای کم‌عمق سواحل بیوفورت انگلیس از دست داد. خرابه‌های این کشتی در سال 1966 از آب خارج شد ولی توپ جنگی معروف آن که بیش از یک تن وزن داشت ، کاملا ناپدید شده بود. سرانجام در سال 2013 ، این توپ جنگی در سواحل کارولینای شمالی آمریکا پیدا شد.

میکروب دوره ژوراسیک


در سال 2012 یکی از میکروب‌های دوره ژوراسیک طی تحقیقات اقیانوسی زیست‌شناسان کشف شد. این میکروب 86 میلیون سال قدمت داشته و فقط از اکسیژن تغذیه می‌کند. این میکروب پیرترین موجود زنده روی کره زمین است.

نقره‌های رایش سوم



در سال 1941، بیش از 240 تن از نقره‌های رایش سوم به ارزش 144 میلیون دلار مفقود شد. اودیسه دریایی در سال 2012 حدود 61 تن از این محموله را به ارزش 36 میلیون دلار کشف کرد. بقیه محموله هم‌چنان ناپدید است. این محموله 20 درصد نقره کشور آلمان در دوران نازی‌ها بود.

غول افسانه‌ای «کراکن»


کراکن یک هشت پای افسانه‌ای است که طول بازوهای آن به 120 متر می‌رسد. در سال 2001 یک نمونه از این غول افسانه توجه ماهی‌گیران را جلب ولی نبودن شواهد ادعای آنها را رد کرد. در سال 2012 شبکه دیسکاوری تصاویر کوتاه از بازوی بزرگ و بلند یک هشت پا را در شبکه منتشر کرد که تا حدودی ادعای ماهی‌گیران را ثابت کرد.
مرجع : بازارخبر