به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۸/۲۸ ساعت ۱۲:۴۰
کد مطلب : ۳۰۶۱۵۳

زلزله مسافران کیش را منصرف نکرد

زلزله مسافران کیش را منصرف نکرد
گروه فرهنگی: با وجود ثبت ۱۵۲ زمین‌لرزه از سوی مرکز لرزه‌نگاری کشور بعد از زلزله ۶.۴ ریشتری استان هرمزگان، مسیر پرمسافر کیش خلوت نشد، به طوری که رییس جامعه هتلداران این جزیره می‌گوید: بیشتر هتل‌های کیش تا چند هفته بعد پُر هستند.

به گزارش ایسنا، پس از دو زمین‌لرزه به بزرگی ۶.۳ و ۶.۴ ریشتر در روز یکشنبه ۲۳ آبان‌ماه در منطقه فین هرمزگان که در برخی جزایر خلیج فارس نیز احساس شد، تعدادی از تورها و سفرها کنسل شد و یا زمان‌شان به عقب افتاد، ‌ با این وجود آژانس‌دارانی که در مسیر کیش کار می‌کنند، می‌گویند: زلزله مسافران کیش را نه تنها کم نکرد که صندلی خالی در پروازهای این مسیر به سختی پیدا می‌شد.

کیش روزهای شلوغی را سپری می‌کند؛ مسیح‌الله صفا، رییس جامعه هتلداران این جزیره به ایسنا می‌گوید: درحال حاضر ظرفیت برخی هتل‌های کیش تا ۸۵ درصد و برخی دیگر هم تا ۱۰۰ درصد تکمیل ظرفیت شده است و در ماه آذر هم بیشتر هتل‌ها پر شده‌اند.آژانس‌داران نیز تایید می‌کنند که در هفته گذشته و روزهای پیش‌ رو کیش با ازدحام تقاضا مواجه شده و به سختی تخت و اتاق خالی در هتل‌های این جزیره پیدا می‌شود، درحالی‌که قیمت‌ پرواز، هتل‌ و تورهای کیش افزایش قابل توجهی داشته است.

برخی از آژانس‌داران حتی نسبت به دوام سفرهای کیش با وجود زلزله متعجب‌اند. صفا، رییس جامعه هتلداران کیش اما به ایسنا می‌گوید: در کیش زلزله احساس نشد، حتی پس‌لرزه هم نیامد. کانون زلزله فین در بندرعباس بود و جزیره قشم که در فاصله نزدیک‌تری از بندرعباس قرار دارد، آن را احساس کرد. شاید ۹۸ درصد مردم کیش از وقوع زلزله بندرعباس خبر نداشته باشند و مسافران در هتل‌ها هم آن را احساس نکردند.

سفر به جزایر کیش، قشم، ‌ هرمز و البته بندرعباس در روزهای اخیر، درحالی با تقاضا مواجه بوده که حتی یک پیام هشدارآمیز از سوی متولیان گردشگری و سفر در کشور به مسافران جنوب و مناطق نزدیک به کانون زلزله داده نشده است و تدابیر ایمنی در سفر و مقصد و همچنین اقدامات پیشگیرانه برای تامین امنیت مسافران در زمان حادثه و بحران احتمالی با توجه به زلزله‌های اخیر بندرعباس، ‌سنجیده نشده و سفر به مناطق جنوبی و نزدیک به کانون زلزله، بدون اعلام شرایط «فورس ماژور» همچنان ادامه پیدا کرده و حتی در مسیر کیش با افزایش تقاضا روبه‌رو بوده است.

در روز سه‌شنبه ۲۵ آبان‌ماه، درحالی که پس‌لرزه‌های فین بندرعباس تا یک روز قبل از آن، همچنان ادامه داشت، به گفته رییس جامعه هتلداران کیش، ۴۶ سورتی پرواز به کیش انجام شده است.مدیر یکی از آژانس‌های مسافرتی هم به ایسنا می‌گوید: وقوع زلزله هیچ تاثیری در حجم سفرهای این مقصد نداشته، به طوری که پروازهای این مسیر از سمت تهران کامل پُر بوده و صندلی خالی در پرواز و اتاق خالی در هتل به سختی پیدا می‌شود، آن هم در شرایطی که قیمت پرواز یک‌طرفه تهران ـ‌ کیش حدود یک میلیون تومان قیمت دارد.

مهرسا سبزه‌ها، مدیر داخلی یکی از آژانس‌های گردشگری در تهران نیز پیش از زلزله بندرعباس، درباره افزایش قیمت بلیت پرواز و هتل در کیش که هزینه این سفر را به استانبول نزدیک کرده است، به ایسنا گفته بود که مسیح‌الله صفا ـ رییس جامعه هتلداران کیش ـ در این‌باره می‌گوید: نرخ‌ هتل در جزیره تابع عرضه و تقاضا است و گران شدن آن به‌ویژه در هتل‌های دو و سه‌ستاره را که می‌گویید نرخ آن به هتل پنج‌ستاره نزدیک شده است قویا تکذیب می‌کنم. عده‌ای شایعه می‌کنند قیمت هتل‌های کیش گران شده تا زمینه را برای فعالیت خانه‌های شبانه فراهم کنند.

صفا اضافه می‌کند که فعالیت خانه‌های شبانه یا کرایه‌ای شدیدا تحت نظارت مراجع قانونی است و همین اسباب نگرانی عده‌ای را فراهم کرده است. این خانه‌ها هم اگر زیرمجموعه جامعه هتلداران استانداردسازی شوند، به آن‌ها مجوز می‌دهیم.
برچسب ها: گردشگری کیش
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها