کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

ابراهیم‌زاده: تیم ملی منطقی بازی می‌کند

28 آبان 1400 ساعت 12:51


گروه ورزشی: پیشکسوت فوتبال ایران گفت: بازیکنان ایران دیگر احساسی بازی نمی‌کنند و سعی می‌کنند منطقی برنامه‌ها را پیش ببرند و نتیجه بگیرند. به گزارش ایسنا، منصور ابراهیم زاده درباره عملکرد تیم ملی ایران در دو بازی اخیر اظهار کرد: لبنان به دلیل این که ۵ امتیاز داشت، با تفکر دفاعی آمده بود تا ایران را متوقف کند. شرایط باد هم بی تاثیر نبود که منجر به گل آن‌ها شد. چیزی که این روزها در فوتبال ایران می‌بینیم، دیگر تنشی با این شکل تیم‌ها نداریم و بازیکنان سعی می‌کنند وظایف‌شان را انجام دهند و دیگر احساسی بازی نمی‌کنند و با آرامش کار می‌کنند. ایرادهای تیم ملی جای خودش را دارد اما توانستند در آخرین دقایق بازی را برگردانند.
 

او درباره دیدار دوم ایران مقابل سوریه گفت: تیم حریف می‌خواست بازی آبرومندانه‌ای داشته باشد و در لاک دفاعی بازی نکند. جلوی تیم با تجربه‌ای مثل ایران اگر به این شکل بازی کنید، بازیکنان ایران خیلی راحت می‌توانند استفاده کنند و تاکتیک‌ها را بهتر پیاده کنند و موفق باشند. در این بازی همچنین امیر عابدزاده درون دروازه قرار گرفت که وظایفش را خوب انجام داد و در نبود جهانبخش، استفاده از حاج صفی و آوردن وحید امیری به جلو باعث شد تا تیم حریف به عقب برود تا بتوانیم موفق تر عمل کنیم.

این پیشکسوت فوتبال با بیان این‌که مهم این است که بچه‌های تیم ملی منطقی بازی می‌کنند، عنوان کرد: این منطقی بازی کردن باعث می‌شود برنامه‌ها را پیاده کنید. تیم ملی برنامه دارد و وقتی یک سری حرکت‌ها در زمین می‌بینید یعنی این‌که تیم ملی دارد با برنامه کار می‌کند. مثلا وحید امیری توپ را می‌گیرد و بلافاصله برای سردار آزمون می‌فرستد و به خاطر کند بودن خط دفاعی سوریه این کار انجام می‌شد. وقتی تعداد پاس‌های عقب زیاد می‌شود و احمد نوراللهی شوت می‌زند، وقتی تعداد سانترهای ما بسیار کم می‌شود، این‌ها به معنی تغییر برنامه‌ است.

او درباره صحبت‌های اسکوچیچ درباره تاکتیک پذیر نبودن بازیکنان ایرانی و اختلافش با مهدی طارمی گفت: خود اسکوچیچ اعتقاد دارد که تیمش تاکتیک دارد و باید از او پرسید چه کسانی تاکتیک‌هایش را در زمین پیاده می‌کند؟‌ همین بازیکنان هستند که تاکتیک‌های آقای اسکوچیچ را پیاده می‌کنند. چطور می‌شود که اعلام کنیم بازیکنان ایران تاکتیک پذیر نیستند؟ مهم ترین دلیلی که یک مربی در جایگاه بالایی قرار می‌گیرد، تلاش بازیکنان است.

ابراهیم زاده اضافه کرد: البته ممکن است در برخی قسمت‌ها ایراد داشته باشیم اما داریم با برنامه تاکتیکی پیش می‌رویم. هر چند هیچ بازیکنی حق این را ندارد که در این چارچوب بیاید و صحبت کند. اگر طارمی در این خصوص اجازه می‌داد به صورت حضوری و در یک زمان مناسب حرفش را به اسکوچیچ می‌زد، این مسائل پیش نمی‌آمد. نوع برخورد سرمربی با بازیکنان حرفه‌ای هم خیلی مهم است. هر کسی باید در جایگاه خودش درست صحبت کند و تیم ملی با تمام قوا در این مسابقات شرکت کند.

او درباره ادامه رقابت‌ها و صعود به جام جهانی گفت: اگر بخواهیم فقط به این فکر کنیم که در مرحله گروهی جام جهانی حضور داشته باشیم، باید به همین آماده سازی بسنده کنیم اما واقعا اگر بخواهیم از گروهمان در جام جهانی صعود کنیم، باید برنامه‌هایمان را تغییر دهیم. باید به طور کامل تمام در تمام روزهای فیفا بازی کنیم و صرفا با تیم‌های درجه دو و سه بازی نکنیم. باید بیشتر هزینه کنیم و موفقیت در جام جهانی باعث می‌شود درآمدهای زیادتری هم داشته باشیم.

این پیشکسوت فوتبال درباره نشستن اسکوچیچ روی نیمکت تیم ملی در ادامه رقابت‌ها و جام جهانی بیان کرد: کسی که توانست شرایط را بهتر کند و بالا ببرد، حتما می‌تواند با تقویت کردن اطرافیان خودش و استفاده از مربیان خارجی خوب می‌تواند موفقیت به دست آورد. تیم باید تقویت شود و مربیان باتجربه‌ باید در کنار تیم ملی باشند تا تاثیرات مثبتی را در تیم ملی ببینیم.


کد مطلب: 306159

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/306159/ابراهیم-زاده-تیم-ملی-منطقی-بازی-می-کند

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir