کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

تعمیر آیفون های اپل توسط مشتریان ممکن شد

28 آبان 1400 ساعت 14:09


گره فناوری: شرکت اپل اعلام کرد که کاربران می‌توانند به قطعات و ابزار‌های اصلی اپل برای تعمیرات خانگی دسترسی داشته باشند. اپل اکنون به برخی از مشتریانش اجازه می‌دهد تا آیفون‌های شان را خودشان تعمیر کنند. این در حالی است که پیش از این هیچکس به جز تکنسین‌های تایید شده اپل حق کار با قطعات و نرم‌افزار اختصاصی این شرکت را نداشت. این شرکت فناوری آمریکایی، با یک تغییر رویه جدی در روز چهارشنبه اعلام کرد که کاربران می‌توانند به قطعات و ابزار‌های اصلی اپل برای تعمیرات خانگی در دو مدل جدید آیفون و در نهایت برخی از رایانه‌های مک دسترسی داشته باشند.

این تغییر رویه، بازتابی از استقبال جو بایدن از جنبش «حق تعمیر» است که موارد زیادی از تلفن‌های هوشمند گرفته تا ماشین‌ها و تراکتور‌ها را شامل می‌شود. رویه سابق به طور فزاینده‌ای تعمیر محصولات را دشوار و پرهزینه می‌کرد.

اپل اعلام کرد که اوایل سال آینده یک فروشگاه آنلاین برای تعمیرات به صورت شخصی راه اندازی خواهد کرد که دارای بیش از ۲۰۰ قطعه و ابزار جداگانه برای انجام رایج‌ترین نوع تعمیرات در آیفون ۱۲ یا آیفون ۱۳ خواهد بود. با وجود مخالفت‌های سابق اپل به دلیل نگرانی‌های امنیتی و ایمنی، مانند تعویض باتری معیوب که می‌تواند به دستگاه آسیب برساند، اکنون انجام تعمیرات صفحه‌نمایش، باتری‌ها و صفحه‌نمایش‌ها از سوی خود کاربران گوشی‌های آیفون قابل انجام است.

مورین ماهونی، تحلیلگر ارشد سیاست در این باره می‌گوید که اقدام اپل برای مصرف کنندگان خبر خوشایندی است و نشان می‌دهد که استاندارد‌هایی مشابه باید برای سایر لوازم الکترونیکی اعمال شود. دولت بایدن به همراه کمیسیون تجارت فدرال و قانونگذاران ایالتی به دنبال تغییرات نظارتی است که تعمیر دستگاه‌های خراب را برای آمریکایی‌ها آسان‌تر می‌کند.

اپل از روش قفل کردن نرم‌افزار خود به‌گونه‌ای استفاده می‌کند که قطعات روی یک دستگاه خاص رمزگذاری شوند. موضوعی که این شرکت را به هدفی برای طرفداران حق تعمیر تبدیل می‌کند. برخی از اقدامات برای تعمیر گوشی آیفون مانند جایگزینی صفحه اصلی شکسته با صفحه‌ای که توسط شخص ثالث ساخته شده این دستگاه‌ها را غیرقابل استفاده کرده است.


کد مطلب: 306187

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/306187/تعمیر-آیفون-های-اپل-توسط-مشتریان-ممکن

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir