به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۵:۳۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۸/۲۸ ساعت ۱۴:۱۱
کد مطلب : ۳۰۶۱۸۹

تابستان ۲۰۲۲ همه گیری کرونا کنترل خواهد شد

تابستان ۲۰۲۲ همه گیری کرونا کنترل خواهد شد
گروه علمی: بنیانگذار مایکروسافت از کنترل همه گیری کووید ۱۹ در میانه سال ۲۰۲۲ میلادی خبر داد.همه گیری کرونا در جهان تاکنون بیش از ۵ میلیون و ۱۲۰ هزار نفر را به کام مرگ کشانده است. با این حال، گسترش واکسیناسیون عمومی در جهان و رونمایی از دارو‌های خوراکی غول‌های داروسازی مانند مِرک و فایزر، امیدواری‌ها برای کنترل این همه گیری را افزایش داده است.

به تازگی بیل گیتس، بنیانگذار شرکت مایکروسافت ابراز امیدواری کرد بتوان در میانه سال میلادی آینده همه گیری کرونا را به پایان رساند. بنیاد بیل گیتس و همسر سابقش یکی از بزرگترین حامیان مالی سازمان جهانی بهداشت و نیز توزیع خدمات درمانی و بهداشتی رایگان برای مقابله با همه گیری کرونا هستند.

گیتس در مصاحبه‌ای با بلومبرگ گفت: احتمالاً نرخ تلفات کووید ۱۹ در تابستان پیش رو به سطح آنفلوآنزای فصلی خواهد رسید. البته این در شرایطی است که طی این مدت گونه‌های جهش یافته جدید کرونا که به واکسن و دارو مقاومت نشان دهد ظهور نکند.

وی افزود: ایمنی طبیعی و نیز ایمنی ناشی از واکسیناسیون به همراه وجود دارو‌های درمانی خوراکی می‌تواند به میزان قابل توجهی باعث کاهش تلفات کووید ۱۹ در ماه‌های آینده شود. در سال ۲۰۲۲ میلادی خوشبختانه موانع واکسیناسیون جهانی تا حدودی رفع خواهد شد و توزیع جهانی واکسن به روند واکسیناسیون شدت خواهد بخشید.
بنیانگذار مایکروسافت بیان کرد: با این حال، هنوز سطح تقاضا به ویژه در مناطقی مانند زیر صحرای آفریقا مشخص نیست. ما باید تلاش کنیم با همکاری جهانی باعث ریشه کنی آنفلوآنزا به منظور کاهش خطر بروز همه گیری‌های جدید در آینده شویم.
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها