کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کشف درمان جدید ایدز

28 آبان 1400 ساعت 14:13


گروه علمی:دانشمندان انگلیسی آمپول جدیدی برای مبتلایان به ایدز کشف کرده اند که می‌تواند به کنترل بیماری کمک کند. تاکنون هیچ راهکار قطعی برای مقابله با ویروس اچ آی وی (HIV) که منجر به بروز بیماری ایدز می‌شود کشف نشده است. با این حال، بیماران مبتلا به این ویروس مجبور هستند برای کنترل علائم بیماری از قرص‌های خاص به صورت روزانه استفاده کنند.
 

به تازگی دانشمندان انگلیسی موفق به رونمایی از یک آمپول شده اند که افراد مبتلا به ایدز می‌توانند به جای استفاده از قرص‌های روزانه، از آن در بازه‌های طولانی مدت برای کنترل علائم بیماری استفاده کنند. این آمپول به مانند قرص‌های روزانه ضدویروسی که افراد مبتلا به ایدز مصرف می‌کنند باعث کنترل ویروس اچ آی وی می‌شود.
دو آمپول کابوتگراویر و ریلپیورین باید به صورت مجزا هر دو ماه یک بار به مبتلایان به ایدز تزریق شود. با این وجود این آمپول‌ها تنها در افرادی قابلیت مصرف دارد که پیشتر موفق شده اند با کمک قرص سطح ویروس در خون خود را کاهش دهند.

متخصصان می‌گویند این آمپول‌ها برای بسیاری از مبتلایان مفیدتر از قرص و دارای سهولت در مصرف است. افراد به جای استفاده روزانه از دارو‌های خوراکی می‌توانند در طول یک سال تنها ۶ بار اقدام به تزریق آمپول کنند.گرچه آمپول جدید باعث درمان قطعی ایدز نیست، اما از این منظر که به سهولت دریافت دارو از سوی بیماران کمک می‌کند، دستاورد بزرگی محسوب می‌شود. بسیاری از افراد مبتلا به ایدز ممکن است در محیط‌هایی زندگی کنند که سایرین درباره بیماری آن‌ها چیزی نمی‌دانند، همچنین مصرف روزانه دارو همواره می‌تواند با مشکلاتی مانند فراموشی یا عدم دسترسی همراه شود. این در حالی است که تزریق هر دو ماه یک بار دارو به این بیماران کمک شایانی در کنترل بیماری می‌کند.


کد مطلب: 306190

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/306190/کشف-درمان-جدید-ایدز

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir