به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۶:۱۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۸/۲۸ ساعت ۱۵:۱۷
کد مطلب : ۳۰۶۲۱۴

مذاکرات نتیجه ندهد، برجام را بی‌معنا می‌دانیم

مذاکرات نتیجه ندهد، برجام را بی‌معنا می‌دانیم
گروه سیاسی: وزیر خارجه فرانسه گفت: در صورتی که مذاکرات هسته‌ای غیرمستقیم میان ایران، آمریکا و مشارکت‌کنندگان در برجام بی نتیجه بماند، پاریس توافق هسته‌ای را پوچ محسوب خواهد کرد.
 ژان ایو لودریان،  درخصوص ازسرگیری مذاکرات وین گفت: اولین کاری که باید انجام دهیم این است که ببینیم مذاکرات از آنجایی که در ماه ژوئن با دولت پیشین ایران رها شده بودند، ازسرگرفته خواهند شد یا نه.وی در ادامه گفت: اگر این مذاکرات ساختگی باشد، برنامه جامع اقدام هسته‌ای را پوچ قلمداد خواهیم کرد. مذاکرات ۲۹ نوامبر با تهران موضع ما را درباره مذاکرات هسته‌ای مشخص خواهد کرد.
مذاکرات احیای توافق هسته‌ای در وین که شش دور آن میان ایران و کشور‌های عضو توافق هسته‌ای و با حضور هیات آمریکا در محل مذاکرات تا ماه ژوئن (خرداد) برگزار شده بود، پس از انتخابات ریاست جمهوری ایران به تعویق افتاد.دولت جدید ایران اخیرا پس از بررسی نتایج شش دور قبلی مذاکرات، اعلام کرده که دور هفتم مذاکرات ۲۹ نوامبر (۸ آذر) از سرگرفته خواهد شد. ایران تاکید کرده است هدفش از این مذاکرات لغو تحریم‌های آمریکا است.
دولت آمریکا نیز گفته است مسیر دیپلماتیک با ایران را برای حل‌وفصل موضوع هسته‌ای آن ترجیح می‌دهد و آماده است با «حسن نیت» و در راستای بازگشت دوجانبه با ایران به پایبندی کامل به توافق هسته‌ای، به مذاکرات وین بازگردد.آمریکا در زمان ریاست جمهوری دونالد ترامپ در سال ۲۰۱۸ از توافق خارج شد و ضمن بازگرداندن تحریم‌های لغو شده، تحریم‌های جدیدی نیز بر ایران اعمال کرد.
برچسب ها: فرانسه
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها