به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۷:۰۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۸/۲۸ ساعت ۱۷:۳۹
کد مطلب : ۳۰۶۲۱۸

تمرین درمانی، راهی برای بهبود آرتروز

تمرین درمانی، راهی برای بهبود آرتروز
گروه علمی: محققان کشور با انجام پژوهشی دریافتند که تمرین درمانی به خصوص تمرینات تعادلی، از بی‌ثباتی زانو در بیماران مبتلا به آرتروز می‌کاهد.به گزارش ایسنا، استئوآرتریت یا آرتروز زانو رایج‌ترین بیماری مفصلی در سرتاسر جهان گزارش شده است که  با عوارض مختلفی چون درد، محدودیت عملکردی، ناتوانی و کاهش کیفیت زندگی همراه است و باعث سختی در بلند شدن از صندلی، بالا رفتن از پله، زانو زدن، ایستادن و پیاده‌روی می‌شود.
 
استئوآرتریت زانو عمدتا زنان را بیشتر از مردان متاثر می کند. تعداد زیادی از مردم با استئوآرتریت زانو به علت ضعف عضلانی از بی ثباتی زانو شکایت می‌کنند که در نهایت باعث بهم خوردن تعادل می‌شود. محققان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در این پژوهش به این نتیجه رسیدند که هدف از درمان مکمل بیمار مبتلا به استئوآرتریت زانو، کنترل درد، بهبودی در عملکرد و کیفیت زندگی مرتبط با سلامت است.

این پژوهش که توسط دکتر احمدرضا عسگری آشتیانی و با همکاری مهدی محمدی و نرگس جهانتیغ اکبری انجام شده،  نشان می‌دهد: تمرین درمانی به خصوص تمرینات تعادلی از بی‌ثباتی زانو در بیماران مبتلا به آرتروز می‌کاهد. بنابراین به این بیماران پیشنهاد می‌شود که تمرینات تعادلی را که تنوع بسیار دارند را به دفعات و تا رفع کامل بی‌ثباتی انجام دهند.
برچسب ها: آرتروز
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها