به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۰۹:۴۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۸/۲۸ ساعت ۱۸:۲۵
کد مطلب : ۳۰۶۲۳۶

اتریش بار دیگر قرنطینه را آغاز می‌کند

اتریش بار دیگر قرنطینه را آغاز می‌کند
گروه جامعه: ویروس کرونا به رشد خود ادامه می‌دهد و اتریش اولین کشور در اروپای غربی است که در پاییز امسال تدابیر سختگیرانه‌ای را در این خصوص اعمال می‌کند.افراد واکسینه‌نشده در این کشور از خروج از خانه‌های خود برای مقاصد غیر ضروری منع شده‌اند.الکساندر شالنبرگ صدراعظم  اتریش روز جمعه (امروز) در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد که اقدامات مربوط به قرنطینه از روز دوشنبه به کل کشور گسترش خواهد یافت. شالنبرگ گفت که قرنطینه حداکثر ۲۰ روز ادامه خواهد داشت، اما در ابتدا برای ۱۰ روز اعمال خواهد شد.

او همچنین اعلام کرد که واکسیناسیون کووید-۱۹ در اتریش از اول فوریه ۲۰۲۲ اجباری می‌شود.روز پنجشنبه، اتریش ۱۵۱۴۵ مورد جدید ابتلا به کووید-۱۹ را ثبت کرد و رکورد جدیدی را برای تست‌های مثبت روزانه بر جای گذاشت. بستری شدن، مرگ و میر و تعداد بیماران کووید-۱۹ در ICU نیز در اتریش به سرعت در حال افزایش است.حدود ۶۵ درصد از جمعیت اتریش به‌طور کامل در برابر این ویروس واکسینه شده‌اند که شالنبرگ پیش‌تر آن را «بسیار شرم‌آور» توصیف کرده بود. این کشور پس از لیختن‌اشتاین، کمترین میزان واکسیناسیون را در اروپای غربی دارد.

خبرگزاری اتریش گزارش داد که وزرای دولت در ساعات اولیه روز جمعه در حال مذاکره برای دستیابی به اقداماتی بودند که می‌تواند به مهار بحران مارپیچ کووید-۱۹ در این کشور کمک کند.اجرای یک قرنطینه در سراسر کشور، چرخش قابل‌توجهی را در گفته‌های صدراعظم اتریش نشان می‌دهد. او هفته گذشته به خبرنگاران گفت که دو سوم جمعیتی که واکسیناسیون را پذیرفته‌اند مجبور نخواهند شد با افراد واکسینه نشده «همبستگی» نشان دهند.
طرح اولیه دولت این بود که افراد واکسینه‌نشده را به محض اینکه بیماران کرونا ۳۰ درصد از تخت‌های ICU را در بیمارستان‌ها اشغال کردند، تحت قرنطینه قرار دهند؛ اقدامی که از روز دوشنبه اجرایی می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها