کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

نساجی مازندران صدر را از آبی‌ها گرفت

28 آبان 1400 ساعت 20:04

گروه ورزشی: تیم فوتبال استقلال در پنجمین دیدار خود در مسابقات لیگ برتر برابر نساجی مازندران با نتیجه تساوی متوقف شد تا ضمن از دست دادن دو امتیاز، صدر جدول لیگ را هم به آلومینیوم اراک بدهد.


پنجمین دیدار تیم فوتبال استقلال تهران در مسابقات لیگ برتر امروز جمعه برابر تیم نساجی مازندران برگزار شد که این بازی با نتیجه تساوی بدون گل به پایان رسید. در این بازی که از ساعت ۱۸ در ورزشگاه آزادی آغاز شد، تقابل آبی پوشان تهران با قرمزپوشان مازندران برنده ای نداشت تا استقلال دو امتیاز مهم را از دست بدهد؛ آنهم در روزی که پرسپولیس برابر تیم مس رفسنجان به نتیجه تساوی دست یافت. با این نتیجه، استقلال ۱۱ امتیازی و هم امتیاز با آلومینیوم اراک شد اما آلومینیوم با تفاضل گل بهتر در صدر جدول باقی ماند.

ترکیب استقلال و نساجی؛ نیمکت نشینی حسینی
علیرضا رضایی، محمدحسین مرادمند، سیاوش یزدانی، آرش رضاوند، مهدی مهدی پور، امین قاسمی نژاد، کوین یامگا، جعفر سلمانی، رودی ژستد، محمد دانشگر و امیرحسین حسین زاده ۱۱ بازیکن اصلی استقلال در این بازی بودند. سیدحسین حسینی دروازه بان استقلال در این بازی نیمکت نشین بود و فرهاد مجیدی از رضایی دروازه بان جوان خود استفاده کرد.
تیم نساجی هم با ترکیب علیرضا حقیقی، سعید غلامعلی بیگی، امیرمهدی جانملکی، رضا جعفری، ایوب کلانتری، عبدالکریم اسلامی، حامد شیری، مرتضی منصوری، حسن نجفی، شاهین طاهرخانی و اکبر صادقی به میدان آمد.

استقلال هم مسیر پرسپولیس را رفت/ نساجی صدر را از آبی‌ها گرفت

علیرضا رضایی که جای حسینی را در ترکیب استقلال گرفت
بازی جذاب دو تیم در نیمه نخست

این بازی در حالی برگزار شد که نساجی از داشتن ساکت الهامی سرمربی و مسعود شجاعی بازیکن باتجربه خود محروم بود. در نیمه اول، هم نساجی و هم استقلال فرصت‌های خوبی برای گلزنی داشتند. نخستین موقعیت را تیم نساجی در دقیقه ۹ و با یک ضربه کاشته به دست آورد که ضربه ایوب کلانتری را علیرضا رضایی دروازه بان جوان استقلال مهار کرد. استقلال به تدریج با حمایت هوادارن خود که بعد از نزدیک به دو سال در ورزشگاه آزادی حضور داشتند، بازی را در دست گرفت. در دقیقه ۲۷ شوت محکم آرش رضاوند هافبک آبی پوشان با اختلاف کم از کنار دروازه نساجی به اوت رفت.
کرنر ارسالی در دقیقه ۲۹ برای استقلال ابتدا با شوت مرادمند همراه شد که علیرضا حقیقی دروازه بان نساجی دفع کرد و در ادامه «رودی ژستد» تلاش کرد توپ را به گل تبدیل کند که بازهم حقیقی توپ را دفع کرد. در ادامه ضربه برگردان یزدانی راهی اوت شد. نساجی هم در این نیمه باوجود فشار هواداران استقلال، تیم دست و پا بسته‌ای نبود و در چند صحنه دروازه تیم میزبان را تحت فشار قرار داد. شاید بهترین موقعیت نساجی در دقیقه ۳۵ به دست آمد که ایوب کلانتری در حال تک به تک با دروازه بان استقلال قرار گرفت اما محمد دانشگر مدافع و کاپیتان آبی پوشان خودش را به کلانتری رساند و مانع گلزنی او شد.

استقلال هم مسیر پرسپولیس را رفت/ نساجی صدر را از آبی‌ها گرفت

علیرضا حقیقی دروازه بان نساجی موقعیت های زیادی از بازیکنان استقلال مهار کرد
حملات بی ثمر استقلال و درخشش رضایی

استقلال در نیمه دوم بر فشار حملاتش برای به ثمر رساندن گل اضافه کرد. ورود وریا غفوری به زمین به جای امیرحسین حسین زاده و انتقال یامگا به خط حمله در راستای همین برنامه بود. رودی ژستد در دقایق ۶۲ و ۶۷ به ترتیب با یک شوت و یک ضربه سر دروازه نساجی را تهدید کرد اما ضربات او به گل تبدیل نشد.
در ادامه فرهاد مجیدی دست به دو تعویض دیگر زد و ارسلان مطهری و امیرعلی صادقی را به ترتیب جایگزین ژستد و امین قاسمی نژاد کرد تا تمام توان هجومی تیمش را برای گلزنی به کار بگیرد اما این تعویض ها هم بی ثمر ماند. در مقابل تیم نساجی روی ضد حملات خطرناک ظاهر شد و می توانست از این طریق گلزنی کند. در دقیقه ۸۵ علی آل کثیر در موقعیت تک به تک با دروازه بان استقلال قرار گرفت اما رضایی این فرصت را از نساجی گرفت و توپ آل کثیر را مهار کرد تا بازی با تساوی بدون گل تمام شود.

استقلال هم مسیر پرسپولیس را رفت/ نساجی صدر را از آبی‌ها گرفت

صحنه ای از تقابل ژستد بازیکن خارجی استقلال با حامد شیری کاپیتان نساجی
قضاوت فغانی و اخطاری های مسابقه

علیرضا فغانی داور بین المللی فوتبال ایران که به استرالیا مهاجرت کرده است، امروز بازی دو تیم را قضاوت کرد. این نخستین قضاوت فغانی در این فصل از لیگ برتر است. فغانی در این بازی به حامد شیری از نساجی و محمدحسین مرادمند، محمد دانشگر و رودی ژستد از استقلال کارت زرد نشان داد. این داور یک هفته دیگر در لیگ ایران قضاوت می کند و سپس برای داوری، راهی مسابقات کشورهای عربی می شود.

استقلال هم مسیر پرسپولیس را رفت/ نساجی صدر را از آبی‌ها گرفت

علیرضا فغانی در حال نشان دادن کارت به ژستد
بازگشت تماشاگران به ورزشگاه
اتفاق ویژه بازی امروز، حضور تماشاگران استقلال و نساجی در ورزشگاه بعد از گذشت حدود دو سال بود. بعد از شیوع ویروس کرونا، تماشاگران به صورت رسمی اجازه ورود به ورزشگاه را نداشتند اما سازمان لیگ برای این مسابقه به صورت آزمایشی بلیت فروشی کرد و ۵ هزار هوادار موفق شدند بازی را از نزدیک تماشا کنند.

استقلال هم مسیر پرسپولیس را رفت/ نساجی صدر را از آبی‌ها گرفت
نمایی از تماشاگران استقلال در بازی با نساجی


کد مطلب: 306246

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/306246/نساجی-مازندران-صدر-آبی-ها-گرفت

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir