به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۳:۰۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۸/۲۹ ساعت ۱۱:۴۳
کد مطلب : ۳۰۶۳۱۸

تصویب لایحه بازسازی بهتر جو بایدن

تصویب  لایحه بازسازی بهتر جو بایدن
گروه بین الملل: مجلس نمایندگان ایالات متحده با وجود مخالفت جمهوریخواهان، لایحه پیشنهادی ۱.۹ تریلیون دلاری جو بایدن را تصویب کرد.این پیشنهاد شامل هزینه‌های اجتماعی برای مقابله با آلودگی اقلیمی است که مهمترین برنامه جو بایدن محسوب می‌شود.
پیش از این رای‌گیری، کوین مک کارتی، رهبر اقلیت در مجلس نمایندگان با ایراد یک سخنرانی طولانی رای‌گیری را به تاخیر‌ انداخت.این مصوبه اکنون با موانع قابل توجهی در سنای ایالات متحده روبروست.این مصوبه که "بازسازی بهتر" نام دارد، حاوی بهبود خدمات درمانی، کاهش هزینه پیچیدن نسخه پزشکی و پیشنهاد گسترش مهد کودک و یارانه برای مراقبت از کودکان است.
همچنین این پیشنهاد شامل صرف صدها میلیون دلار برای مبارزه با تغییرات اقلیمی و اجازه به دولت برای صدور مجوز کار و ممانعت از اخراج برای چند میلیون مهاجر غیرقانونی است.آرای موافق و مخالف کمابیش در راستای خطوط حزبی تقسیم شده و با ۲۲۰ رای موافق و ۲۱۳ رای مخالف به تصویب رسید. تنها یک نماینده دموکرات به نام جرد گلدن از ایالت مین به آن رای منفی داد.
به محض اینکه نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان نتایج را اعلام کرد، موجی از تشویق و ابراز احساسات نمایندگان حزب دموکرات تالار مجلس را فرا گرفت.قبل از رای‌گیری  هم  پلوسی از حزب دموکرات به نمایندگان گفت که این لایحه "تاریخی، تحول آفرین و بزرگتر از هرچیزی است که تا کنون به آن دست زده‌ایم."
قرار بود که این رای‌گیری اواخر روز پنجشنبه انجام شود اما سخنرانی طولانی  مک کارتی آن را  به تعویق اندخت. سخنرانی رئیس فراکسیون جمهوریخواه هشت ساعت و ۳۲ دقیقه به طول انجامید که طولانی‌ترین سخنرانی در تاریخ مجلس نمایندگان بود.رکورد قبلی متعلق به  پلوسی بود که در سال ۲۰۱۸ هشت ساعت و هفت دقیقه صحبت کرد.
سخنرانی ماراتن مک کارتی که با هدف به تعویق انداختن رای‌گیری ایراد شد، موضوعات متنوعی از تزریق سوم واکسن کووید ۱۹ و روابط چین تا عبور جورج واشنگتن از رودخانه دلاور و نحوه کاشت هویج را شامل می‌شد.این لایحه اکنون به سنا می‌رود و در آنجا با موانع جدی مواجه است و برای تصویب به رای مثبت تمامی ۵۰ سناتور دموکرات از یکصد سناتور عضو سنا نیاز دارد. دفتر بودجه کنگره اعلام کرد که اجرای این لایحه باعث می‌شود کسری بودجه آمریکا بین سال های ۲۰۲۲ تا ۲۰۳۱ به میزان ۳۶۷ میلیارد دلار افزایش یابد.دو سناتور دموکرات به اسامی جو مانچین، از ایالت ویرجینیای غربی، و کیرستن سینما، از آریزونا گفته‌اند که به دادن رای مثبت متعهد نمی‌شوند.
ممکن است در سنا بخش‌هایی از این قانون - مانند چهار هفته مرخصی با حقوق - به طور کامل حذف شود و برای جلب حمایت دموکرات‌هایی که نگران عواقب مالی آن هستند، بخش‌های دیگر تغییر یابد.در صورت تغییرات در این مصوبه، باید سنا آن را به مجلس نمایندگان باز گرداند. آقای بایدن در اوایل این ماه گفت که برای تصویب این لایحه "مبارزه سختی" در پیش دارد و این مصوبه امروز در مجلس نمایندگان تصویب شد.


 
برچسب ها: جو بایدن
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها