به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۵:۴۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۸/۲۹ ساعت ۱۲:۱۱
کد مطلب : ۳۰۶۳۳۱

خودرو به‌جای اسب در شهر باستانی «پترا»

خودرو به‌جای اسب در شهر باستانی «پترا»
گروه فرهنگی: خودروهای الکتریکی جای اسب و قاطر را در شهر باستانی «پترا» گرفته‌اند.به گزارش ایسنا،‌ در راستای بهبود رفاه و آسایش حیوانات و همچنین کمک به حفظ شهر باستانی «پترا»‌ واقع در اردن، خودروهای الکتریکی جایگزین اسب و قاطر در این مکان ثبت‌شده در فهرست میراث جهانی یونسکو شده‌اند.در حال حاضر ۱۰ خودرو الکتریکی جایگزین ۱۲ حیوان شده‌اند که پیش‌تر حمل و نقل گردشگران به این مکان دیدنی را بر عهده داشتند.
 
اسب‌ها و قاطرها مدت‌ها کالسکه‌های گردشگران را در شهر باستانی «پترا» جابه‌جا می‌کردند. اما در سال ۲۰۱۸، «پتا» (PETA) که یک گروه حمایت از حقوق حیوانات است،‌ کمپینی را راه‌اندازی کرد که به بدرفتاری با بیش از  ۱,۳۰۰ حیوان مشغول فعالیت در آن مکان پایان دهد. به گفته این گروه، اسب‌ها و قاطرها اغلب متحمل ضربات و کمبود غذا و آب هستند.

گروه «پتا» تصمیم جدید برای جایگزینی حیوانات را قدمی بزرگ برای حفاظت از حیوانات عنوان کرده است.این تصمیم جدید مورد استقبال افرادی که با محدودیت‌های حرکتی مواجه هستند نیز قرار گرفت.با این حال در این مکان همچنان از صدها حیوان کار کشیده می‌شود. به گفته مقامات گردشگری این کشور، این امکان وجود دارد که شمار خودروهای الکتریکی در آینده دوبرابر شود اما این مسئله به میزان استقبال گردشگران بستگی دارد. در حال حاضر به دلیل محدودیت‌های مسافرتی تقاضا برای سفر به این مکان کم است.

اسب‌ها و وسایل نقلیه الکتریکی مسافران را به پایتخت مشهور نبطی‌ها که به قرن نخست پیش از میلاد تعلق دارد منتقل می‌کنند.«پترا» که یکی از عجایب جهان محسوب می‌شود در سال ۲۰۱۹، بیش از یک میلیون بازدیدکننده داشت.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها