به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۴:۴۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۸/۲۹ ساعت ۱۲:۲۸
کد مطلب : ۳۰۶۳۳۵

صیانت مردم در برابر حیوانات واجب است؟

صیانت مردم در برابر حیوانات واجب است؟
گروه سیاسی: روزنامه جهان صنعت نوشت: قطعا هر کدام از نمایندگان مجلس محترم، به عنوان نماینده بخشی از افکار عمومی در جامعه شناخته می‌شوند و عملکرد آنان در حوزه قانونگذاری در انطباق با خواست و اراده عمومی یا حداقل نزدیک به رای و نظر مردم قابلیت اجرا می‌یابد.
نگرانی عمیق و تامل‌برانگیز نمایندگان محترم با ارائه طرح‌های تحول‌آفرین و گره‌گشا در فرآیند «صیانتی» کردن بخش‌هایی از زندگی مردم اکنون وارد مرحله جدیدتری شده است. جدا از ماهیت هدف‌گیری این مدل از طرح‌ها از سوی نمایندگان محترم در اریکه قانونگذاری که جز ایجاد زحمت و دردسر مضاعف برای مخاطبان کم و زیادشان سودی ندارد، این سوال در ذهن متبادر می‌شود که در شرایط کنونی که دولت و مردم با نگرانی‌های جدی‌تر و شرایط وخیم اقتصادی و اجتماعی دست و پنجه نرم می‌کنند، صیانتی کردن مردم در برابر حیوانات چقدر لازم و ضروری است؟
نمایندگان محترم چه اضطرار و نیاز مبرمی را در این برهه حساس احساس کردند که چنین طرح حاشیه‌ای و البته جنجال‌برانگیزی را در دستور کار خود قرار دادند؟ تدوین، وضع و اجرای این مدل از قوانین که در پوشش «صیانت از حقوق عامه» صورت می‌پذیرد، درصدد تحقق چه نوع تحولی در زندگی روزمره مردم است.
در شرایطی که بحران‌های عمیق اقتصادی، موجودیت خانواده‌ها را به مخاطره انداخته و کسب‌وکار مردم روزبه‌روز تحلیل می‌رود، دست گذاشتن بر سبک زندگی و علاقه‌مندی درصد قلیلی از مردم به سگ و گربه خانگی چه وجاهت قانونی دارد!
در صورت تصویب چنین قانونی با این بند‌های سختگیرانه، که بخشی از آن معنایی جز سرک کشیدن به حریم شخصی افراد ندارد، چه باری از گرده جامعه برداشته می‌شود و چه باری بر دوش دستگاه‌های انتظامی و قضایی خواهد گذاشت!مردم از نمایندگان انقلابی و منتخب خود انتظارات مهم‌تری دارند و به‌دنبال وضع قوانینی هستند که ثمره آن را در کیفیت و ارتقای زندگی خود و جامعه احساس کنند. اتخاذ چنین رویه‌هایی با چاشنی محدودسازی و قلع و قمع گرایشات فردی و کنکاش در حریم خصوصی افراد نه‌تن‌ها تامین‌کننده مصالح آحاد جامعه نیست، بلکه به منزلت و جایگاه «قانون» آسیب می‌رساند.مایه تاسف است که ناکارآمدی برخی از قوانین وضع‌شده مانند قانون ممنوعیت استفاده از تجهیزات ماهواره‌ای هنوز در پیش چشم ماست و بام ساختمان‌های شهری و روستایی که با انواع دیش‌های بزرگ و کوچک فرش شده، می‌بینیم، اما همچنان بر تجویز نسخه‌های نادرست اصرار می‌ورزیم.ارائه طرح‌های جنجالی و ناپخته ممکن است در همان مرحله طرح متوقف شوند و هیچ‌گاه هم تبدیل به قانون نشوند، اما همواره موجی از حواشی مخرب را در فضای عمومی جامعه به ویژه در شبکه‌های اجتماعی به راه خواهد انداخت.
در پایان اگر هدف غایی طراحان آن‌طور که از گوشه و کنار شنیده می‌شود کمک به تحکیم خانواده و ازدیاد زادو‌ولد در ازای حذف سگ و گربه است، ناگفته پیداست که نباید به تحقق چنین طرح‌ها و لوایحی برای افزایش جمعیت دلخوش بود.
برچسب ها: مجلس
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *


۱۴۰۰/۰۸/۲۹ ۲۰:۴۸
یک طرح بدهید برای صیانت مردم از مجلس انقلابی . (379352)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها