کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

شایعات کرونایی اعصاب مردم را به‌هم‌ریخته است

29 آبان 1400 ساعت 12:53


گروه جامعه: استاد دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله (عج) گفت: کرونا و شایعات آن اعصاب و روان مردم را به هم ریخته است؛ بنابراین لازم است با انتشار اطلاعات درست درباره کرونا، مردم را از نگرانی درآوریم.در یازدهمین نشست علمی دانش‌آموختگان دانشگاه تهران با موضوع «معنویت و سلامت روان» افزود: تغذیه مناسب، ورزش و تحرک مستمر، کاهش استرس و اضطراب، خواب کافی و صحیح، دعا و نیایش، احساسات مثبت و شادی و استفاده صحیح از موبایل و فضای مجازی، هفت اصل اساسی مؤثر در سلامت است. 
 

دانش‌آموخته دانشگاه تهران ادامه داد: اضطراب در خصوص واکسن و واکسینه شدن در بین خانواده‌ها و افراد افزایش پیدا کرده است. واکسن‌های ایران، ساخته‌شده دانشمندان خودمان است و نباید در این رابطه به دشمن اعتماد کرد. قدرت‌های بزرگ روی کنترل ذهن بشر کار می‌کنند تا مردم را از مسائل دینی و معنوی دور کنند و استرس و تنش را در وجود آنها افزایش دهند. باید در مقابل این تهاجم ایستاد.

کرمی خاطر نشان کرد: تهدیدات زیستی افزایش پیدا خواهد کرد و هدف آنها این است که معنویت را از دنیا بگیرند و دین‌های کاذب را جایگزین کنند. پشت پرده تمامی فرقه‌های موجود، ایجاد اختلال روانی در جامعه است که بتوانند مردم را کنترل کنند و ذهن آنها را در دست گیرند.

استاد دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله (عج) توضیح داد: منشأ برخی شایعات، برخی فرقه‌های گوناگون است که باعث بی‌قراری مردم می‌شود. باید مردم را ترغیب کنیم که بتوانند غلط را از درست تشخیص دهند. دشمن مدام در تلاش است که آرامی را از جامعه بگیرد. باید همه مردم با هم یک صدا شویم و نگذاریم دشمن این تهدید کرونا را بین ما زیاد کند.

 وی تاکید کرد: اسلام برای کاهش اضطراب و استرس راه‌های بسیاری دارد. نماز و قرآن بسیار برای انسان آرامش به همراه دارد. باید در این مسیر پرصلابت قدم برداریم تا دشمنان به اهداف شوم‌شان نرسند.

ذکرهای مذهبی به کنترل استرس کمک می کند 
فاطمه نصرتی، عضو هیأت علمی دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران نیز در ادامه این نشست علمی درباره پژوهش‌های انجام‌شده در دنیا درباره اثربخشی روش‌های دینی و فرهنگی در کنترل استرس و فشارهای روانی، گفت: بر اساس مطالعه مشترک با دکتر باقر غباری‌بناب استاد دانشکده روان‌شناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران، بحث فرایند اثرگذاری ذکرهای مذهبی مورد بررسی قرار گرفت که این پژوهش نشان داد این ذکرها موجب افزایش آرامش انسان می‌شود.

دبیر این نشست علمی افزود: در این مطالعه ۳۶ منبع بررسی و ۱۹ منبع مورد تحلیل قرار گرفت. نتایج نشان داد ذکرهای مذهبی از ابعاد مختلف می‌تواند به انسان در کنترل استرس و پیامدهای ناشی از آن کمک کند.
عضو هیأت علمی دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران خاطرنشان کرد: انسان مدرن امروزی از فشارهای گوناگون رنج می‌برد و از هر چهار نفر یک نفر واجد ملاک‌های تشخیصی اختلال عصبی است. همچنین ضعف سیستم ایمنی از نتایج فشارهای روانی است که امروزه به همه انسان‌ها وارد می‌شود.

رییس دفتر ارتباط با دانش‌آموختگان دانشگاه تهران اظهار داشت: برخی از متخصصان، روش‌های دینی و فرهنگی را بسیار پراهمیت می‌دانند و از این راهبردها برای مقابله با مسائل روانی استفاده می‌کنند. مقابله‌های مذهبی می‌تواند موجب کاهش فشارهای روانی، استرس و افزایش آرامش افراد شود. مذهب به انسان کمک می‌کند تا معنای حوادث زندگی را بفهمد. حوادثی که در ظاهر استرس‌زا و دردناک هستند، از طریق مذهب شناسایی می‌شود و فهم این حوادث دردناک می‌تواند موجب بهتر شدن روان و روحیه فرد شود.


کد مطلب: 306352

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/306352/شایعات-کرونایی-اعصاب-مردم-به-هم-ریخته

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir