به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۳:۲۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۸/۲۹ ساعت ۱۲:۵۵
کد مطلب : ۳۰۶۳۵۴

پیش‌بینی نایب رییس اتحادیه طلا از قیمت طلا و سکه

پیش‌بینی نایب رییس اتحادیه طلا از قیمت طلا و سکه
گروه اقتصادی: نایب رییس دوم اتحادیه طلا و جواهر تهران درباره وضعیت بازار طلا و سکه در چهارمین هفته آبان ۱۴۰۰، گفت: در این هفته قیمت اونس جهانی حدود یک دلار کاهش را تجربه کرده است. محدوده نرخ اونس جهانی در این هفته بین یک هزار و 860 دلار تا یک هزار 870 دلار بوده است که نرخ روز پنجشنبه(27 آبان ) نسبت به روز اول هفته با اختلاف یک دلاری همراه بوده است.
 
محمد کشتی‌آرای افزود: قیمت انواع طلا و سکه با کاهش همراه بوده است که علت آن را می توان  روند نزولی نرخ ارز دانست این در حالی است که قیمت طلا و سکه تحت تاثیر تقاضا نبوده است و می توان گفت که تقاضا کاهش پیدا کرده است.

کشتی آرای اظهار کرد: قیمت سکه طرح قدیم با کاهش ۳۰۰ هزار تومانی به نرخ ۱۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان رسید. سکه طرح جدید حدود ۳۷۰ هزار تومان در این هفته ارزان شد و به رقم ۱۲ میلیون و ۴۳۰ هزار تومان رسید. نیم سکه با کاهش ۸۰ هزار تومانی با نرخ ۶ میلیون و ۴۲۰ هزار تومان به فروش رسید. ربع سکه حدود ۷۰ هزار تومان ارزان شد و با مبلغ ۳ میلیون و ۷۲۰ هزار تومان داد و ستد شد. سکه های یک گرمی بانک مرکزی  با ۵۰ هزار تومان کاهش به مبلغ ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان معامله شد.  

او گفت: هر  مثقال طلای آب شده با کاهش ۷۰ هزار تومانی به ۵ میلیون و ۳۸۲ هزار تومان و هر گرم طلای ۱۸ عیار با کاهش ۴۳ هزار تومانی به یک میلیون و ۲۴۲ هزار تومان رسیدند.  حباب سکه با کاهش ۷۰ هزار تومانی به ۲۲۰ هزار تومان رسید.
برچسب ها: سکه و طلا
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها