کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

ضعف باتری خودروهای برقی مساله ساز شد

29 آبان 1400 ساعت 13:24


گروه علمی: ضعف باتری خودروهای ون برقی تولیدی شرکت ریویان برای استفاده آمازون موجب برخی انتقادها شده، زیرا این امر باعث شده برد این خودروها کمتر از حد انتظار باشد.آمازون تعداد زیادی خودروی برقی ون ریویان را برای حمل و نقل بار و کالا اختصاص داده است. اما باتری این خودروها ضعیف‌تر از میزان اعلام شده بوده و لذا محاسبات آمازون را در مورد میزان جابجایی بار تحت الشعاع قرار داده‌اند.
 

آزمایش‌هایی که بر روی این خودروها صورت گرفته نشان می‌دهد باتری آنها در صورت روشن بودن سیستم‌های خنک کننده یا گرم کننده، ۴۰ درصد سریع‌تر از حد اعلام شده به اتمام می‌رسند.آمازون ۲۰ درصد از سهام شرکت ریویان را تا پایان ماه اکتبر در اختیار داشته است. این شرکت در سال ۲۰۱۹ سفارش خرید صد هزار ون برقی ریویان را برای گسترش فعالیت‌های خود و کاهش تولید گاز دی اکسید کربن ارائه کرد.

این شرکت مدعی شده بود خودروهای ون برقی آن بر مبنای میزان بار قادر به طی کردن مسافتی بین ۱۹۳ تا ۲۴۰ کیلومتر خواهند بود. اما این رقم در عمل به شدت تحت تأثیر شرایط آب و هوایی نیز هست.راس ریچی، مدیر ناوگان و محصولات جهانی آمازون، گفته است استفاده از سیستم‌های تهویه مطبوع و گرمایش می‌تواند باتری خودروهای برقی ریویان را به سرعت تخلیه کند. ریویان هنوز در این زمینه واکنشی از خود نشان نداده است.


کد مطلب: 306363

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/306363/ضعف-باتری-خودروهای-برقی-مساله-ساز

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir