به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۷:۴۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۸/۲۹ ساعت ۱۳:۳۶
کد مطلب : ۳۰۶۳۷۱

ناسا با دارت مسیر یک سیارک را تغییر می‌دهد

ناسا با دارت مسیر یک سیارک را تغییر می‌دهد
گروه علمی: چند روز دیگر، ناسا مأموریتی را برای زدن یک سیارک و فرستادن آن به مدار جدید آغاز خواهد کرد تا برای این احتمال که سیارکی در آینده ممکن است زمین را تهدید کند آماده شود. اما به‌هیچ عنوان نگران نباشید؛ کارشناسان می‌گویند که هیچ احتمالی وجود ندارد که این ماموریت زمین را تهدید کند.

ماموریت آزمایش تغییر جهت دوگانه سیارک ناسا (DART)، اساساً برای آن است که ناسا آزمایشی را به انجام برساند که اگر یک سیارک نسبتا بزرگ در مسیر برخورد با زمین قرار گیرد، چگونه عمل کند.این ماموریت تلاش خواهد کرد تا با یک صخره فضایی برخورد کند و مدار آن را تغییر دهد. DART از پایگاه فضایی واندنبرگ در کالیفرنیا با موشک فالکون۹ اسپیس‌ایکس در روز ۲۳نوامبر (۲آذر) پرتاب خواهد شد و اگر همه چیز خوب پیش برود، در اواخر سال۲۰۲۲ با هدف سیارکی خود برخورد خواهد کرد.
 
با این حال، امی ماینزر، ستاره شناس و کاوشگر ناسا می‌گوید، حتی اگر آزمایش دقیقا طبق برنامه پیش نرود، دارت (DART) هیچ شانسی برای برخورد با زمین ندارد.دارت با سرعت ۶/۶ کیلومتر بر ثانیه به قمر دیمورفوس ضربه می‌زند. این سرعت چشمگیر ۲۳۷۶۰ کیلومتر در ساعت است. طبق گفته ناسا، این برخورد باید باعث می‌شود که سرعت مداری این قمر به میزان کسری از درصد تغییر کند. این جابجایی جزئی باید برای تغییر دوره مداری آن چندین دقیقه کافی باشد. به گفته ناسا، تغییر در مدار دیمورفوس به دور دیدیموس توسط تلسکوپ های روی زمین مشاهده و اندازه‌گیری می‌شود تا مشخص شود که آیا این ماموریت موفقیت‌آمیز بوده است یا خیر.
برچسب ها: ناسا
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها