کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

روش درست تمیز کردن شیشه و آینه

29 آبان 1400 ساعت 14:19

گروه دانستنی‌ها: به دلیل گرد و غبار، انگشتان چرب و لکه های ناشی از عوامل مختلف، آینه ها برای مدت طولانی تمیز نمی مانند. با این حال، بدتر این است که اکثر تلاش ها برای تمیز کردن کامل آینه ها به نتیجه نمی رسد. اگر بعد از اتمام کار رگه هایی روی شیشه باقی نمانده است، همیشه چیز دیگری مانند گوشه های کثیف وجود دارد که به سادگی نمی توانید به اندازه کافی تمیز کنید. اگرچه به نظر می رسد که تمیز کردن آینه ها کار بسیار ساده ای است، به ویژه هنگام استفاده از محصول خریداری شده در فروشگاه، اگر می خواهید بدانید که چگونه آینه ها را بدون رد دستمال تمیز کنید و یک نتیجه بی عیب و نقص را بدست آورید، اطلاعات بیشتری از آنچه فکر می کنید وجود دارد!


با یا بدون پاک کننده های شیشه ای تجاری، برای تمیز کردن کامل و همه جانبه، هنگام تمیز کردن آینه کاری باید برخی نکات ضروری را در نظر بگیرید. در حقیقت، بیشتر در مورد بهترین تمیز کننده آینه صحبت نمی شود و بیشتر در مورد روش تمیز کردن، ابزار و تکنیک ها صحبت می شود. بنابراین، بیایید درست به آن بپردازیم؛ در اینجا باید بدانید که هنگام تمیز کردن و درخشندگی آینه ها باید چه کارهایی را نباید انجام دهید!

شیشه پاک کن
قبل از اینکه مراحل صحیح تمیز کردن آینه را بازگو کنیم، باید مطمئن شوید که همه موارد مورد نیاز برای کار را دارید. شما می توانید از یک تیکه پارچه و مسواک استفاده کنید که در ادامه روش تمیز کردن با مسواک را به شما توضیح خواهیم داد. قبل از تمیز کردن هر سطحی، شیشه یا چوب، اولین مرحله حذف گرد و غبار است. این شامل گوشه هایی است که می توان آنها را با مسواک قدیمی تمیز کرد.

استفاده از الکل
این مورد اساساً لکه بردار شماست و مخصوصاً برای سطوح شیشه ای فوق العاده است. از بین بردن لکه های آینه قبل از تمیز کردن بقیه سطوح، کار را بسیار ساده تر کرده و نتیجه نهایی رضایت بخش تری را به همراه خواهد داشت.

استفتده از پنبه
برای از بین بردن لکه های آینه برنزی، طلایی، دودی، رزگلد یا شامپاینی می توانید از پدهای معمولی پنبه یا پنبه ای با الکل مالش استفاده کنید. از تمیز کردن پارچه و اسفنج خودداری کنید.

پارچه های بدون پرز
آیا می دانید نوع پارچه های میکروفایبر که در کیف عینک وجود دارد یا آنهایی که برای پاک کردن صفحه نمایش استفاده می شوند، چیست؟ آنها دارای بافت تخت هستند که برای تمیز کردن آینه ها و سطوح شیشه ای ایده آل هستند زیرا هیچ پرزدهی از خود بر جای نمی گذارند.

استفاده از سرکه
سرکه را با آب مخلوط کنید تا یک شیشه پاک کننده موثر و خانگی درست شود. ما همیشه محلول های تمیز کننده طبیعی را ترجیح می دهیم زیرا هیچ نگرانی از باقی مانده مواد شیمیایی روی سطح وجود ندارد.

نحوه تمیز کردن آینه ها
با تمیز کردن گوشه ها و لبه هایی که تمایل به تجمع گرد و غبار در طول زمان دارند، شروع کنید. مسواک قدیمی برای دفع گرد و غبار از این فضاهای باریک بین شیشه و قاب بسیار مناسب است. بقیه سطوح را با پاک کردن آینه با یک پارچه تمیز کنید. هرگز از پارچه مرطوب برای پاک کردن آینه ها استفاده نکنید، حتی اگر روشی موثر برای جمع آوری گرد و غبار از سطوح باشد. در این حالت، فقط یک آفت بزرگتر روی آینه ایجاد می کند و بر روی اینه شما لکه بر جای می گذارد.

کارهایی را که نباید انجام دهید
اطلاعات زیادی در مورد نحوه تمیز کردن آینه ها، پنجره ها و سطوح شیشه ای وجود دارد که افراد را تشویق می کند تا محصولات تمیز کننده، ابزارها و تکنیک ها را به دلخواه خود جایگزین کنند. متأسفانه، این اغلب منجر به نتایج نامطلوب می شود، زیرا همانطور که قبلاً ذکر شد، اگر می خواهید به نتایج درخشان برسید، باید و نباید هایی را باید در نظر داشته باشید.
اکنون که روش صحیح تمیز کردن آینه ها را می دانید، بیایید نگاهی به برخی از "نباید ها" بیندازیم:
از استفاده از محصولات منقضی شده یا محلول های پاک کننده قدیمی که بیش از یک ماه نگهداری شده اند خودداری کنید. آنها تمایل دارند شیشه را مه آلود بگذارند. اگرچه روزنامه ها در گذشته یک ابزار تمیز کننده مطلوب بوده اند، اما کیفیت جوهر مورد استفاده در چاپ امروزه نتایج مشابه قبلی را به دنبال ندارد، بنابراین از آنها خودداری کنید. مانند روزنامه ها، حوله های کاغذی نیز توصیه نمی شود زیرا بقایای پرز مانند بر جای می گذارند. از محلول های تمیز کننده که باعث ایجاد گاز روی آینه می شوند خودداری کنید زیرا باعث ایجاد خطوط روی شیشه می شود. تا زمانی که گرد و غبار، کثیفی و لکه ها را کاملاً پاک نکرده اید، هرگز از محصول تمیز کننده روی آینه استفاده نکنید. هر راه دیگری فقط به کار شما می افزاید. تا جایی که می توانید، از لمس آینه با انگشتان یا دست خود اجتناب کنید زیرا این کار آثار و لکه های ناخوشایندی روی سطوح می گذارد. در پایان، تنها چند دقیقه طول می کشد تا این دستورالعمل ها را هنگام پیگیری راهنمای گام به گام تمیز کردن آینه ها دنبال کنید، البته "نباید ها" را در ذهن داشته باشید.
 


کد مطلب: 306393

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/306393/روش-درست-تمیز-کردن-شیشه-آینه

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir