کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

گونه جدید کرونای دلتا در مبتلایان علامت ندارد

29 آبان 1400 ساعت 14:23


گروه علمی:دانشمندان انگلیسی می‌گویند زیرگونه جدید کرونای دلتا در دو سوم موارد هیچ علائمی در فرد نشان نمی‌دهد. یکی از راهکار‌های اصلی برای کنترل همه گیری کرونا شناسایی علائم بیماری و قرنطینه کردن افراد بیمار است. براساس اعلام سازمان جهانی بهداشت تب، سرفه، خستگی، از دست دادن حس بویای و چشایی، گلو درد، سردرد، اسهال، بثورات پوستی و قرمزی و خارش چشم از جمله رایج‌ترین علائم کووید ۱۹ محسوب می‌شوند.
 

با این حال، تحقیقات جدید دانشمندان در بریتانیا نشان می‌دهد زیرگونه جدید کرونای دلتا که هم اینک در این کشور در حال گسترش است کمتر در افراد مبتلا باعث ایجاد علائم می‌شود. همین موضوع نگرانی‌ها درباره تشدید همه گیری در این کشور را در پی داشته است.

بر این اساس، کالج سلطنتی لندن در پژوهش خود مشاهده کرد ۱۲ درصد افراد مورد مطالعه به زیرگونه جدید دلتا با نام علمی AY.۴.۲ مبتلا هستند، اما تنها یک سوم آن‌ها علائم سنتی و رایج ابتلا به کووید ۱۹ را نشان می‌دهند. این درحالی است که افرادی که به گونه دلتا مبتلا هستند به میزان بیشتری علائم بیماری را از خود بروز می‌دهند.
یکی از متخصصان انگلیسی در این باره می‌گوید: ما در تحقیقات خود مشاهده کردیم که دو سوم افراد مبتلا به زیرگونه جدید دلتا هیچ علائمی نداشتند در حالی که سه چهارم افراد مبتلا به گونه دلتا علائم بیماری را از خود بروز می‌دهند.

دانشمندان مشاهده کردند زیرگونه جدید دلتا کمی بیشتر از گونه دلتا توانایی انتقال میان افراد را دارد، اما شواهد تاکنون نشان نداده است که این زیرگونه باعث بیماری شدیدتر یا مقاومت در برابر واکسن شده باشد. مقامات بهداشتی بریتانیا از این موضوع نگران هستند.

افرادی بیماری که علائمی ندارند کمتر خود را قرنطینه می‌کنند و بیشتر احتمال دارد که از طریق فرآیند‌های اجتماعی یا سرفه کردن بیماری را به دیگر افراد منتقل کنند. با این حال، نداشتن علامت در این افراد نشان دهنده التهاب کمتر در بیماران و کاهش خطر مرگ و میر است.

تحقیقات دیگر کالج سلطنتی لندن حاکی از آن است که تزریق دوز تقویتی به میزان قابل توجهی فرد را در برابر کرونا مقاوم می‌کند. یافته‌های دانشمندان نشان داده است افرادی که دوز سوم (تقویتی) کرونا را دریافت کرده اند نزدیک به ۷۰ درصد ایمنی بیشتری در برابر کووید ۱۹ نسبت به افرادی که دو دوز واکسن را دریافت کرده اند از خود نشان می‌دهند.


کد مطلب: 306396

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/306396/گونه-جدید-کرونای-دلتا-مبتلایان-علامت-ندارد

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir