کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

شکایت سازمان لیگ از کاپیتان استقلال رد شد

29 آبان 1400 ساعت 14:38

گروه ورزشی: کمیته انضباطی با رد شکایت سازمان لیگ از وریا غفوری، حق را به کاپیتان استقلال داد.


 پس از دیدار استقلال و فجرسپاسی، کاپیتان آبی ها به انتقاد از سازمان لیگ پرداخت. وریا در بخشی از صحبت هایش گفته بود: سازمان لیگ هر سال، پنج درصد از قرارداد بازیکنان و مربیان را کسر می‌کند؛‌ بدون اینکه آنها راضی باشند و کسی نمی‌داند این پول بزرگ در کجا هزینه می‌شود. در این خصوص نظر کدام بازیکن و پیشکسوت را پرسیدند که چنین قانونی را تصویب کردند؟ در روز روشن، پول بازیکن را برمی‌دارند. این حق‌خوری است که در روز روشن، دست در جیب بازیکنان می‌کنند و باید در آن تجدیدنظر شود. این اتفاق در هیچ جای دنیا رخ نمی‌دهد و دیوار بازیکنان کوتاه است.
پس از این صحبت ها بود که سازمان لیگ نیز به شکایت از کاپیتان آبی ها پرداخت. در اطلاعیه سازمان لیگ آمده بود: وریا غفوری، کاپیتان استقلال در گفت‌وگو با رسانه‌ها ضمن بیان مطالبی سراسر کذب و خلاف واقع ادعا کرده‌اند: سازمان لیگ فوتبال ایران 5 درصد حق عضویت از بازیکنان و مربیان دریافت می‌کند. بر این اساس به اطلاع می‌رساند دریافت حق عضویت طبق بند د ماده 13 اساسنامه فدراسیون فوتبال بازیکنان و مربیان 2.5 درصد است که 2 درصد فدراسیون فوتبال توسط سازمان لیگ اخذ و به حساب فدراسیون فوتبال واریز می‌شود، نیم درصد از این مبلغ نیز اختصاص به توسعه فوتبال بانوان دارد.
پس از این اتفاقات سازمان لیگ فوتبال ایران اعلام کرد که حق قانونی خود می‌داند تا در خصوص اظهارات خلاف‌واقع وریا غفوری اقدام قانونی کند. در همین راستا، سازمان لیگ با طرح شکایتی از کاپیتان استقلال نزد کمیته انضباطی، خواستار برخورد با غفوری شد اما در رأی که امروز صادر شد، صحبت های کاپیتان آبی ها مورد تأیید قرار گرفت.
 در بخشی از آرا کمیته انضباطی که امروز صادر شده، آمده است: درخصوص صحبت‌های وریا غفوری بازیکن و کاپیتان تیم استقلال تهران درخصوص اخذ پنج درصد از قرارداد هر بازیکن، اعضای کمیته انضباطی پس از مطالعه و گزارش و با توجه به دفاعیات باشگاه استقلال، صحبت های غفوری را نشر اکاذیب ندانسته و رای برائت وی را صادر کرد.
بدین ترتیب گفته های کاپیتان استقلال مبنی بر کسر 5 درصد از قرارداد بازیکنان درست بوده و ادعای سازمان لیگ در این زمینه رد شد. چندی پیش سیدجلال حسینی کاپیتان پرسپولیس نیز در دفاع از غفوری، کسر 5 درصد از قرارداد بازیکنان را تأیید و به آن اعتراض کرد.


کد مطلب: 306405

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/306405/شکایت-سازمان-لیگ-کاپیتان-استقلال-رد

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir