به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۸/۲۹ ساعت ۱۵:۱۱
کد مطلب : ۳۰۶۴۲۴

بازگشایی مدارس ابتدایی و متوسطه اول از پس فردا

بازگشایی مدارس ابتدایی و متوسطه اول از پس فردا
گروه جامعه:سرپرست وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه منتظریم از اول آذر مدارس ابتدایی و متوسطه اول با برنامه و الگویی که خود مدارس تدوین کرده‌اند، به صورت حضوری بازگشایی شوند گفت: تفاوتی بین آموزش حضوری و مجازی به لحاظ الزام برای شرکت در کلاس نیست. در این میان اگر دانش‌آموزی بیمار شد و کسالت داشت می‌تواند تا زمان بهبودی در مدرسه حضور نیابد.
 
علیرضا کاظمی در این باره اظهار کرد: منتظریم از اول آذر مدارس ابتدایی و متوسطه اول با برنامه و الگویی که خود مدارس تدوین کرده‌اند، به صورت حضوری بازگشایی و به‌تدریج زمینه حضور دانش‌آموزان در مدارس فراهم باشد.
وی افزود: مدارس پروتکل‌ها، دستورالعمل‌ها و تمام استانداردهای مدنظر را هم رعایت خواهند کرد تا نگرانی برای خانواده‌ها و دانش‌آموزان ایجاد نشود.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به اینکه آیا حضور در مدرسه اختیاری است؟ گفت: الگوی حضور و اینکه دانش آموزان یک روز، دو روز یا سه روز در مدرسه باشند در اختیار منطقه و مدرسه است، اما به طور کلی حضور دانش‌آموزان همانند دوره مجازی و روزانه است و فرقی نمی‌کند. در واقع تفاوتی بین آموزش حضوری و مجازی به لحاظ الزام برای شرکت در کلاس نیست. در این میان اگر دانش‌آموزی بیمار شد و کسالت داشت می‌تواند تا زمان بهبودی در مدرسه حضور نیابد.

کاظمی اضافه کرد: بر اساس بررسی‌هایی که پژوهشکده‌های معتبر و مراکز نظرسنجی سطح کشور انجام داده‌اند میزان موافقت والدین با حضور بچه‌ها در مدرسه نزدیک به ۷۰ درصد است.وی در مصاحبه با رسانه‌ملی ادامه داد: توصیه ما این بوده که مدارس جلسات اولیاء و مربیان را تشکیل دهند و با رویکرد اقناعیِ خانواده‌ها، کار را دنبال کنند. رویکرد ما بازگشایی آرام و تدریجی است و باید تلاش کرد نگرانی خانواده‌ها نیز برطرف شود.
برچسب ها: بازگشایی مدارس
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها