به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۵:۱۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۸/۲۹ ساعت ۱۷:۰۱
کد مطلب : ۳۰۶۴۳۳

سگ گردانی دغدغه این روزهای مجلس انقلابی

سگ گردانی دغدغه این روزهای مجلس انقلابی
گروه سیاسی: جنجال‎‌های طرح های عجیب مجلس یازدهم با پیشوند «صیانت» تمامی ندارد. چند روز پیش طرحی در مجلس انقلابی به نام طرح «صیانت از حقوق عامه در مقابل حیوانات خطرناک و مضر» اعلام وصول شد! طرحی که مانند هزاران طرحی دیگری که به نام مردم و به کام برخی قرار است در مجلس مورد بررسی قرار گیرد.
در این طرح آمده است که کسانی که دارای حیواناتی نظیر: مار، تمساح، موش، لاک پشت، خرگوش، گربه و سگ هستند حق نگهداری آن را در خانه‌های خود ندارند و در صورت مشاهده به جریمه  ۱۰ الی ۳۰ برابری حقوق کارگری محکوم و حیوان مربوطه ضبط خواهد شد. البته این فقط یکی از مواد تعجب برانگیز این طرح است! یکی دیگر از موادی که در این طرح بدان ذکر شده است این است که مشاورین املاک 3 ماه بعد از اجرایی شدن این طرح باید در قراردادهای خود این مورد را ذکرکنند.
در همین راستا یك  نماینده مجلس یازدهم و امضاء کننده طرح «صیانت از حقوق عامه در مقابل حیوانات خطرناک و مضر» گفت: اخیراً باب شده است که در آپارتمان‌ها سوسمار، شیر، پلنگ، مار و لاک‌پشت‌های خطرناک به‌عنوان حیوان خانگی نگهداری می‌شود.
حجت الاسلام نقد علی افزود: در برخی از مواقع حتی این حیوان‌ها در سطح آپارتمان رها می‌شوند و موجب آزار و اذیت و آسیب‌های جدی جانی برای اشخاص می‌شود؛ به دلیل این‌که قانون خاصی هم در این زمینه وجود ندارد متاسفانه این روند هر روز در حال گسترش است تا آن‌جا که این کار برای برخی تبدیل به «کلاس» شده است! جلوی این کارها را می گیریم. نمونه مشهود آن را در حمله سگ‌های خانگی به بچه‌ها در یکی از پارک های تهران بود که موجب زخمی شدن عده‌ای و حتی کشته شدن برخی شدند!این روند بدون وجود قانون و مقررات آسیب‌های بیشتری را در پی دارد لذا بنا شد که در مجلس شورای اسلامی چارچوب‌هایی مشخص شود تا از تکرار چنین وقایعی جلوگیری به عمل آید تا ان‌شاءالله حقوق مردم رعایت شود.
وی در ادامه در رابطه با مواد این طرح خاطرنشان کرد: این متن اولیه طرح است. شما مستحضر هستید که طرح وقتی به مجلس ورود می‌کند همه زمینه‌هایی که به آن طرح مربوط می شود در آن گنجانده می‌شود. بعد از این مرحله، طرح در کمیسیون تفهیم و در کارتابل نمایندگان بارگذاری خواهد شد، نمایندگان هم 10 روز فرصت دارند که پیشنهادات تکمیلی و اصلاحی خود را ارائه دهند بنابراین در کمیسیون و صحن علنی تمام مسائلی که دغدغه‌های مردم است در آن لحاظ خواهد شد.
نقدعلی ضمن تاکید بر اینکه این طرح قابل تغییر است و در پاسخ به این سوال که این طرح باعث نگرانی خانواده‌هایی که دارای حیوانات خانگی بی آزاری هستند، گفت: فعلا چون طرح در مرحله ابتدایی قرار دارد و هنوز به کمیسیون ارجاع داده نشده است نمی‌شود در خصوص جزئیات آن صحبتی کرد، نمایندگان امضا کننده با کلیت حیوانات خطرناک موافقت کرده‌اند، لذا اجازه دهید که این طرح به داخل کمیسیون ارجاع داده شود آن‌موقع تصمیم‌گیری خواهد شد. قطعا حیواناتی که باعث آزار و اذیت می‌شوند شامل این مواد خواهند بود و در بقیه موارد هم کمیسیون با در نظر گرفتن همه حقوق عامه مورد بحث و بررسی قرار خواهد کرد فعلا چون هیچ‌گونه قطعیتی در مواد این طرح نیست نمی‌شود اظهارنظر کاملی را ارائه داد. در هر صورت ما با متن ابتدایی این طرح موافقت خود را اعلام کرده‌ایم.
نماینده خمینی‌شهر در رابطه با لزوم بررسی این طرح در شرایط اسفناک اقتصادی کشور گفت: شما خبرنگارها چون از طرح‌های موجود در مجلس اطلاع ندارید فکر می کنید که این طرح ها در چنین شرایطی نباید مورد بررسی قرار گیرد. فعلا اولویت ابتدایی مجلس مسائل اقتصادی است و در انتها به بقیه موارد هم رسیدگی خواهد کرد.
برچسب ها: مجلس

۱۴۰۰/۰۸/۲۹ ۱۷:۱۷
مشکلات اقتصادی کشور مهم نیست ، سقوط ارزش پول ملی مهم نیست ، بیکاری مهم نیست ، مشکل مسکن مهم نیست ، عقب ماندگی محض از کشورهایی که در کنار ما و با امکانات و توانایی های بالقوه خیلی کمتر از ما هر روز شاهد پیشرفت های شگرف می شوند مهم نیست ، و ……. (379348)
۱۴۰۰/۰۸/۲۹ ۱۸:۱۳
به خدا سگ شرافت داره !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (379349)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها