کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

ایران یک پله تا 20 تیم برتر جهان

29 آبان 1400 ساعت 17:42

گروه ورزشی: تیم ملی فوتبال ایران پس از کسب نتایج خوب در دورهای پنجم و ششم مرحله مقدماتی جام جهانی، به رتبه 21 دنیا صعود کرد.


 با پایان بازی های ملی در ماه نوامبر، فدراسیون جهانی فوتبال فیفا اقدام به انتشار جدیدترین رده بندی تیم های ملی فوتبال کرده که در این رتبه بندی، تیم ملی فوتبال ایران توانست با کسب 12.56 امتیاز مثبت، جمع امتیازاتش را به عدد 1557 رسانده و به رتبه 21 دنیا صعود کند تا جای کشور شیلی را در این جایگاه بگیرد.
 
تیم ملی در دیدارهای مرحله مقدماتی جام جهانی به مصاف لبنان و سوریه رفت و موفق شد با نتایج دو بر یک و سه بر صفر از سد میزبان های خود عبور کند و تنها یک گام تا صعود به رقابت های جام جهانی فاصله داشته باشد. شاگردان اسکوچیچ با وجود برگزاری این دو دیدار در خارج از ایران، توانستند صدر جدول را حفظ کرده و در رتبه بندی جهانی نیز جایگاه تیم ملی را بهبود بخشند.
 
تیم ملی در رتبه بندی ماه می میلادی (7 خرداد) در جایگاه 31 قرار داشت. با برگزاری بازی های مرحله قبلی رقابت های مقدماتی جام جهانی و کسب 4 پیروزی متوالی برابر هنگ کنگ، بحرین، کامبوج و عراق، جایگاه ایران بهبود پیدا کرد و ملی پوشان در رنکینگ ماه آگوست به رتبه 26 جهان رسیدند.
 
کسب نتایج خوب در آغاز دور پایانی مقدماتی جام جهانی و افت محسوس ژاپن، سبب شد تا ایران در رتبه بندی ماه سپتامبر به رتبه 22 جهان و اول آسیا رسیده و چشم بادامی ها نیز تا جایگاه 26 سقوط کنند. در رنکینگ اکتبر جایگاه ایران تغییری نکرد اما در رده بندی ماه نوامبر و پس از دو پیروزی خارج از خانه، ایران یک پله در جدول صعود کرد و به جایگاه 21 دنیا رسید.
 

 
پس از حذف تیم ملی در مرحله نیمه نهایی جام ملت های آسیا در سال 2019، در رتبه بندی که 28 نوامبر همان سال اعلام شد، ایران رتبه نخست آسیا را از دست داد و تا جایگاه 33 دنیا سقوط کرد. پس از روی کار آمدن کادر فنی جدید و حضور دراگان اسکوچیچ بر مسند کار، تیم ملی روند صعودی خوبی را در پیش گرفت و در رنکینگ 16 سپتامبر 2021 توانست پس از 658 روز جایگاه اول آسیا را از ژاپن پس گرفت.
 
 حالا ملی پوشان تنها یک گام تا صعود به جمع 20 تیم برتر دنیا فاصله دارند. سنگال، ولز، سوئد، اروگوئه و کلمبیا تیم های هستند که بالاتر از ایران قرار دارند. از این میان، شانس صعود اروگوئه به جام جهانی پایین آمده و کلمبیا نیز اخیرا نتایج خوبی کسب نکرده اما شانس صعود این تیم به جام جهانی زیاد است. ولز و سوئد نیز راهی مرحله پلی آف شده و احتمال اینکه هر دو تیم راهی جام جهانی شوند، پایین است. در نتیجه می توان انتظار داشت در نخستین رنکینگ سال 2022 و پس از کسب نتایج خوب برابر عراق و امارات و صعود به جام جهانی، ایران به جمع 20 تیم برتر دنیا راه پیدا کند. البته مرحله پلی آف اروپا در ماه مارس سال بعد برگزار می شود و باید برای مشخص شدن وضعیت ولز و سوئد منتظر ماند.
 

 
در رتبه بندی تیم های برتر دنیا نیز بلژیک همچون ماه های گذشته در صدر قرار دارد. جایگاه برزیل و فرانسه در رتبه های دوم و سوم دست نخورده باقی ماند. ایتالیا پس از 2 تساوی ناامید کننده و عدم صعود مستقیم به جام جهانی و راه یابی به دیدارهای پلی آف، 2 پله سقوط کرد تا انگلیس و آرژانتین بالای سر آتزوری قرار گیرند. اسپانیا و پرتغال همچون گذشته هفتم و هشتم هستند، مکزیک با یک سقوط آزاد بزرگ از رتبه نهم به چهاردهم تنزل پیدا کرد تا کشورهای دانمارک، هلند، آلمان، آمریکا و سوئیس بالای سر این تیم قرار گیرند. همانطور که بالاتر ذکر شد، کلمبیا، اروگوئه، سوئد، ولز و سنگال با ایستادن در جایگاه های 15 تا 20، بالاتر از ایران قرار دارند.
 
در میان تیم های آسیایی نیز پس از ایران، کشورهای ژاپن (26 دنیا)، کره جنوبی (33 دنیا)، استرالیا (35 دنیا)، عربستان (48 دنیا)، قطر (51 دنیا)، امارات (70 دنیا)، چین (74 دنیا)، عراق (75 دنیا)، عمان (78 دنیا)، ازبکستان (84 دنیا) و سوریه (85 دنیا) در رتبه های دوم تا دوازدهم قرار دارند.
 


کد مطلب: 306446

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/306446/ایران-یک-پله-20-تیم-برتر-جهان

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir