کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

نقش ویتامین K در خنثی سازی برخی از دارو‌ها

29 آبان 1400 ساعت 18:23


گروه علمی:یک پزشک مشهور روسیه از تأثیر ویتامین K در خنثی سازی برخی از دارو‌ها گفت. یک پزشک روسی در گفت‌وگو با تلویزیون روسیه از تأثیر ویتامینی سخن گفت که می‌تواند تأثیر دارو‌های رقیق کننده خون را خنثی کند.
 

«الکساندر میاسنیکوف» مجری و پزشک مشهور روسیه در شبکه «راشا-۲۴» روسیه گفت غذا‌هایی که حاوی ویتامین K هستند، بر خون تأثیری ندارند اما عوامل لخته کننده‌ای وجود دارد که از سوی این ویتامین ایجاد می‌شود.
بنابراعلام این پزشک روس، به هنگامی که دارو‌های رقیق کننده خون مصرف می‌کنید، باید از زیاده روی در مصرف سبزیجاتی نظیر جعفری، گشنیز و کرفس خودداری کنید.

او گفت: در صورتی که به فردی دارو‌های رقیق کننده خون بدهیم و همزمان وی لوبیای سبز یا کلم بروکلی و یا اسفناج بخورد، تمامی این موارد می‌تواند به سادگی اثر این دارو‌ها را خنثی کند.الکساندر میاسنیکوف همچنین گفت: ویتامین K به خودی خود نمی‌تواند سبب لخته شدن خون شود اما می‌تواند اثر دارو‌های رقیق کننده خون را خنثی کند.گفتنی است ویتامین k از ویتامین‌های مهم بدن بوده و از ویتامین‌هایی محسوب می‌شود که محلول در چربی است و به همین خاطر، نقش مهمی را در حفظ سلامت استخوان‌ها و قلب دارد.


کد مطلب: 306464

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/306464/نقش-ویتامین-k-خنثی-سازی-برخی-دارو-ها

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir