به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۰۲:۲۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۸/۲۹ ساعت ۲۰:۱۵
کد مطلب : ۳۰۶۴۷۹

حمله موشکی حوثی‌ها به تاسیسات نفتی عربستان

گروه بین‌الملل: حوثی‌های یمن می‌گویند که اهدافی در عربستان سعودی، از جمله تاسیسات شرکت ملی نفت این کشور در جده را هدف حمله قرار داده‌اند.
حمله موشکی حوثی‌ها به تاسیسات نفتی عربستان
به گزارش رویترز، گروه انصارالله (حوثی‌ها) امروز شنبه ۲۹ آبان اعلام کرد که این حملات با ۱۴ پهپاد انجام شده است. هنوز عربستان واکنشی به این حملات نداشته است، اما شرکت ملی نفت عربستان، آرامکو، گفته است که به این حملات در کمترین زمان و فرصت ممکن پاسخ داده خواهد شد. یکی از سخنگوهای شورشیان حوثی در نطقی تلویزیونی گفت که این گروه همچنین اماکنی نظامی در جده، ابها، جیزان و نجران را هدف قرار داده است. این اقدام حوثی‌ها در پی حملات هوایی سنگین ائتلاف به رهبری عربستان طی روزهای گذشته انجام شده است. عربستان ۲۷ آبان اعلام کرد که یک پایگاه مخفی، همچنین پایگاه هوایی الدیلمی در صنعا را هدف حملات هوایی قرار داده است. لوید آستین، وزیر دفاع ایالات متحده روز شنبه به حکومت ایران درباره «استفاده خطرناک» از پهپادها در منطقه هشدار داد و گفت حکومت ایران نباید توهم داشته باشد که می‌تواند روابط ایالات متحده و کشورهای منطقه را مختل کند.
تاسیسات نفتی عربستان شهریور ۹۸ و در اوج تنش‌های میان ایران و آمریکا نیز مورد هدف قرار گرفته بود، زمانی که عربستان و امارات اعلام کرده بودند که به تنظیم بازار نفت در پی تحریم‌های نفتی ایران کمک می‌کنند. عربستان، آمریکا، اروپا و برخی دیگر از کشورها انگشت اتهام را به سوی ایران نشانه گرفتند، اما ایران این موضوع را رد کرد و حوثی‌های یمن مسئولیت آن را بر عهده گرفتند. در این میان تلویزیون العربیه روز شنبه گزارش داد که ائتلاف عربی حامی دولت مورد حمایت سازمان ملل در یمن طی ۲۴ ساعت گذشته به ۱۵ هدف نیروهای شبه‌نظامی حوثی در استان «مارب» و «بیضا» کرده است. به گفته این ائتلاف، در جریان این حملات، یک سامانه پدافند هوایی و ۱۱ خودروی نظامی شبه‌نظامیان در استان مارب مورد هدف قرار گرفته و بیش از ۷۰ نفر از شورشیان حوثی در این استان و استان بیضا کشته شدند. به گفته ائتلاف، در این عملیات‌ها مرکز فرماندهی و کنترل شبه‌نظامیان و همچنین آشیانه و مرکز هدایت پهپادها را در ساحل غربی مورد هدف قرار گرفته شدند. مقامات حوثی‌ یمن روز پنج‌شنبه ۲۷ آبان به خبرگزاری فرانسه گفتند که از ابتدای تابستان امسال تاکنون حدود ۱۵ هزار نفر از نیروهای این گروه در نزدیکی شهر استراتژیک مارب کشته شده‌اند.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها