کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

نمایشنامه‌ای از احمدرضا احمدی روی صحنه می‌رود

شهروند آنلاین , 30 آبان 1400 ساعت 9:24


گروه فرهنگی: احمدرضا احمدی اواخر دهه هشتاد نمایشنامه‌هایش را گردآوری کرد و آنها را به چاپ رساند. انتشار نمایشنامه‌های آقای شاعر برای بسیاری از دوستداران و دوستانش اتفاقی خجسته بود. آنان حالا می‌توانستند با وجوه دیگری از هنر این شاعر نامدار آشنا شوند. یکی از این دوستان هم داود رشیدی بود.

هنرمند باسابقه تئاتر کشورمان که همیشه پیگیر نمایشنامه‌های تازه فارسی و فرانسوی بود.نمایشنامه آقای شاعر ویژگی‌های خاصی داشت و احمدرضا احمدی هم که دوست دیرین رشیدی بود، پس جای درنگ نبود و آقای کارگردان برای اجرای این نمایشنامه با دوستِ شاعر خود گفت‌وگو کرد و قول‌وقرار اجرا گذاشته شد.اوایل دهه ۹۰ این موضوع به‌صورت رسمی در رسانه‌ها هم منتشر شد. حالا یک مساله مهم مانده بود؛ پیدا کردن بازیگر نقش شاعر برای بازی در این نمایش.اما دیدن یک فیلم کوتاه، کار هر دو دوست را آسان کرد.

احمدی بلافاصله بازیگر این فیلم را برای بازی در نقش شاعر، مناسب یافت. رشیدی هم خودش اولین تماس را گرفت و کورش سلیمانی را برای بازی در این نمایش دعوت کرد. تجربه‌ای که می‌توانست برای این بازیگر، پر از شادکامی باشد اما گویی دایره قسمت بر وفق مراد آنان نچرخید و اجرای این نمایش میسر نشد.با این همه، فکر و دل کورش سلیمانی پیش این نمایش و این نقش ماند تا جایی که بعد از حدود یک دهه، خودش آستین‌ها را بالا زد تا این نمایشنامه را روی صحنه بیاورد.

این بازیگر که سابقه کارگردانی چندین نمایش را هم دارد، برای اجرای تازه‌ترین اثر خود سراغ نمایشنامه احمدرضا احمدی رفته و قرار است نمایش «فرودگاه، پرواز شماره ۷۰۷» نیمه‌دوم آذرماه در سالن استاد سمندریان، تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه برود. او می‌گوید: «این نمایشنامه‌ها سال‌ها در ذهن ایشان بوده تا اینکه اواخر دهه ۸۰ آنها را عرضه و منتشر کردند. نمایشنامه «فرودگاه، پرواز شماره ۷۰۷» هم کاملا فضای شاعرانه شعرهای ایشان را دارد با شخصیت‌هایی بسیار جذاب.»


کد مطلب: 306496

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/306496/نمایشنامه-ای-احمدرضا-احمدی-روی-صحنه-می-رود

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir