به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۲۵
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۸/۳۰ ساعت ۱۰:۱۲
کد مطلب : ۳۰۶۵۱۸
غربالگری هوشمند برای کنترل کرونا

طرح جایگزین منع تردد شبانه چیست؟

طرح جایگزین منع تردد شبانه چیست؟
گروه جامعه: منع تردد شبانه در سراسر کشور از شب گذشته لغو شد. به جای آن قرار است طرح دیگری در کنترل کرونا به مقامات بهداشتی و پلیس راهور در ترددها کمک کند.آنطور که هادیانفر رئیس پلیس راهور ناجا گفته از این به بعد ممنوعیت تردد شبانه از ساعت ۲۲ تا ۳ بامداد در هیچ یک از شهرهای کشور با ممنوعیت مواجه نیست.
پیش از او اما ولی اسماعیلی، عضو ستاد ملی کرونا از جایگزینی طرح هوشمندسازی کنترل کرونا به جای منع تردد شبانه گفته بود. طرحی که پیش از این در سه استان آذربایجان غربی، کردستان و قزوین به صورت پایلوت اجرایی شد.

چه کسانی جریمه نمی‌شوند؟
اما این طرح قرار است چگونه در کنترل کرونا کمک کند؟ محسن فرهادی معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، پیش از این درباره اجرای طرح محدودیت‌های هوشمند در کشور، گفته بود: «مدیریت هوشمند محدودیت‌ها یعنی محدودیت‌ها فقط برای افرادی که شیوه‌نامه‌های بهداشتی و واکسیناسیون را رعایت نمی‌کنند، اعمال می‌شود.»
 
آنطور که فرهادی گفته بود در ترددهای بین استانی صاحبان خودروهایی که ۲ دوز واکسن را تزریق کرده باشند، جریمه نخواهند شد. بر این اساس طرح هوشمندسازی کنترل کرونا برای کسانی اعمال می‌شود که شیوه‌نامه‌های بهداشتی و واکسیناسیون را رعایت نمی‌کنند، اعمال می‌شود.

سامانه هوشمندسازی کنترل کرونا نوعی غربالگری است
پیش از این معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت در ابتدای آبان ماه گفته بود: «این سامانه با وزارت راه و شهرسازی و برخی از وزارتخانه‌ها، برای تهیه بلیت و غیره متصل است. طبیعتا در مدیریت هوشمند محدودیت‌ها این سامانه قرار است به وزارت آموزش و پرورش، واحدهای صنفی و به طور کلی همه واحدهایی که به نوعی فعال هستند یا فعال می‌شوند، خدمات بدهد.»

به نظر می‌رسد این طرح نوعی غربالگری هوشمند است که بر اساس آن افراد مبتلا شناسایی و قرنطینه می‌شوند. ضمن اینکه از تردد افرادی که شیوه‌نامه‌های بهداشتی را رعایت نکرده‌اند امکان تردد ندارند.پیش از این گفته شده بود افرادی که به هر دلیلی واکسن کرونا را دریافت نکرده باشند، اجازه سفر ندارند، مگر آنکه تست تست PCR منفی با مهلت ۷۲ ساعت داشته باشند.
مرجع : تجارت نیوز
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها