به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۱۵:۱۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۸/۳۰ ساعت ۱۰:۳۹
کد مطلب : ۳۰۶۵۲۷

افت شدید سرانه مصرف لبنیات در کشور

افت شدید سرانه مصرف لبنیات در کشور
گروه اقتصادی: مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های لبنی گفت: با توجه به کاهش قدرت خرید خانوار، سرانه مصرف لبنیات به کمتر از ۵۰ کیلوگرم رسیده است. علی احسان ظفری با اشاره به اینکه سرانه مصرف لبنیات قابل مقایسه با دیگر کشور‌ها نیست، افزود: سرانه کنونی مصرف کمتر از ۵۰ کیلو لبنیات است که این میزان به حدی پایین است که قابل قیاس با کشور‌های توسعه یافته و در حال توسعه نیست.

او با اشاره به اینکه مصوبه کاهش ۱۰ درصدی قیمت لبنیات اجرایی نشد، اضافه کرد: ورود دولت در پرداخت یارانه تنها راهکار افزایش سرانه مصرف است. بی توجهی دولت و نبود حمایت‌های لازم باز هم می‌تواند سرانه مصرف را کاهش دهد.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های لبنی با اشاره به تاثیر عادلانه شدن تخصیص ارز بر بازار محصولات لبنی بیان کرد: با عادلانه شدن قیمت ارز، نرخ مواد اولیه همچون شیرخام افزایش می‌یابد که این موضوع به سبب تاثیرگذاری در نرخ نهایی منجر به کاهش سرانه مصرف می‌شود.

او قیمت کنونی هر کیلو شیرخام در دامداری را ۶ هزار و ۴۰۰ تا ۶ هزار و ۶۰۰ تومان اعلام کرد و گفت: با احتساب ۲۵۰ تا ۳۰۰ تومان هزینه حمل با نرخ ۶ هزار و ۷۰۰ تا ۶ هزار و ۸۰۰ تومان تحویل کارخانه داده می‌شود که با عادلانه شدن تخصیص ارز، قیمت هر کیلو شیرخام از مرز ۱۰ تا ۱۵ هزار تومان بالاتر می‌رود.مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های لبنی درباره آخرین وضعیت صادرات لبنیات گفت: صادرات لبنیات روز به روز کمتر می‌شود، ضمن آنکه بخشی از محصولات لبنی قاچاق می‌شوند.
مرجع : باشگاه خبرنگاران
برچسب ها: لبنیات
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها