کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

چاقی ۳۹ درصد دانش‌آموزان تهرانی

فارس , 30 آبان 1400 ساعت 10:46


گروه جامعه: معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره‌کل آموزش و پرورش شهر تهران گفت: بسته ارتقای سواد حرکتی دانش‌آموزان برای ۳۰ درصد یعنی حدود ۱۸۰ هزار دانش‌آموزان دبستانی در حال اجراست.حسن محمدی معاون تربیت‌بدنی و سلامت آموزش و پرورش شهر تهران اظهار کرد: در ادامه برنامه‌های تحولی معاونت تربیت‌بدنی و سلامت، بسته تحول ارتقای سواد حرکتی است.

وی ادامه داد: سواد حرکتی، زمان‌بندی طلایی دارد که اگر از دست دهیم جبران کردن موضوع سخت است یعنی اگر تا ۱۲، ۱۳ سالگی توانستیم مهارت‌های پایه را به کودکان آموزش دهیم، اقدام مناسب انجام دادیم و گرنه در آینده با چالش با مشکل مواجه می‌شوند.

محمدی با اشاره به بسته‌های تحولی که در دوره گذشته اجرا شد، گفت: در سال گذشته طرح چاقی اجرا شد و امسال طرح ارتقای سواد حرکتی را اجرا می‌کنیم؛ در ابن طرح امسال ۳۰ درصد دانش‌آموزان را تحت پوشش قرار می‌دهد که این رقم در شهر تهران ۱۸۰ هزار دانش‌آموز را شامل می‌شود و در کل کشور عددی حدود ۲ میلیون دانش‌آموز است.

وی افزود: طرح ارتقای سواد حرکتی فرآیند سه مرحله‌ای است که سواد حرکتی دانش‌آموزان را مورد تحقیق و پژوهش انجام می‌دهد؛ در این طرح میزان سواد حرکت دانش‌آموزان سنجیده می‌شود و دوره سه ماهه در قالب برنامه طراحی می‌شود و در اسفند ماه، میزان مهارت مورد بررسی قرار می‌گیرند.معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره‌کل آموزش و پرورش شهر تهران تصریح کرد: آمار سواد حرکتی می‌تواند نشانگر خوب برای سیاست‌گذاری حوزه سلامت قرار می‌گیرد.

وی در خصوص گلایه خانواده‌ها از سامانه پادا جهت درج اطلاعات در سامانه و عدم توجیه از سوی مدارس، ادامه داد: بخش فناوری اطلاعات آموزش و پرورش، پشتیبانی سامانه‌ها را بر عهده دارد؛ سال گذشته همکاران ما اطلاعات طرح کوچ را وارد کردند، اما امسال خانواده‌ها انجام می‌دهند که آزمون‌ها را در منزل انجام دهند؛ این طرح در راستای ترغیب کردن خانواده‌ها به مشارکت اجتماعی است؛ چرا که اگر به سواد حرکتی توجه نکنیم، خانواده‌ها در آینده با هزینه‌های بالایی مواجه می‌شوند.

محمدی به طرح کوچ اشاره کرد و گفت: نتیجه چاقی میانگین کشوری ۳۰ درصد و در تهران ۴۰، ۴۲ درصد بود و نشانگر این است که سبک زندگی دانش‌آموزان تهرانی مناسب نیست البته شرایط کرونا موجب تشدید این موضوع شد که بعد از اجرای طرح کوچ توانستیم ۳ درصد چاقی دانش‌آموزان را کاهش دهیم و به ۳۹ درصد رسید.

وی تصریح کرد: مرکز پژوهش‌های مجلس آماری اعلام کرد که هر ۵۶۰ دانش‌آموز یک معلم ورزش دارد در حالی که به طور عادی هر ۳۲ دانش‌آموز یک معلم ورزش دارد.معاون تربیت‌بدنی و سلامت آموزش و پرورش شهر تهران درباره آلودگی هوا، اظهار کرد: کمیته اضطرار آلودگی هوا در صورتی که دستگاه‌ها هشدار آلودگی دهد وارد این مسأله می‌شود که امسال، اولین بار یکی از مصوبات جلسات این بود که امروز فعالیت‌های ورزشی در فضای باز را تعطیل کرد. بر این اساس ورزش در مدارس تعطیل است.


کد مطلب: 306530

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/306530/چاقی-۳۹-درصد-دانش-آموزان-تهرانی

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir