کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

رقیب تراشه‌ سری M اپل سال 2023 به بازار می‌آید

30 آبان 1400 ساعت 14:19


گروه فناوری:کوالکام یک تراشه کامپیوتر برتر از Apple M۱ که مبتنی بر فناوری Nuvia است را در سال 2023 به بازار عرضه می‌کند.کوالکام قصد دارد تا سال ۲۰۲۳ در جریان کنفرانس سرمایه گذاران خود،  یک تراشه برتر از Apple M۱ را به بازار عرضه کند.براساس گزارش‌ها، پردازنده جدید کوالکام مبتنی بر فناوری Nuvia است. یک استارت‌آپ تراشه که توسط مهندسان سابق اپل که روی تراشه‌های سری A و M اپل کار می‌کردند، اوایل امسال توسط کوالکام خریداری شد.

در حال حاضر، تمرکز بر روی نسل بعدی پردازنده‌های مبتنی بر Arm است که کوالکام ادعا می‌کند معیار عملکرد جدیدی را برای رایانه‌های شخصی ویندوزی تعیین می‌کند. این تراشه عملکرد پایدار و عمر باتری پیشرو در صنعت را ارائه می‌دهد، یا همان چیزیکه کوالکام امیدوار است. پیش بینی می‌شود این دستگاه دارای هسته‌های CPU مبتنی بر Arm، گرافیک Adreno، مودم ۵G، DSP‌های شش گوشه و هسته تصویربرداری Spectra باشد.

 اپل در سری M  از یک [Nvidia] RTX ۳۰۸۰ استفاده کرده که دارای گرافیک مجزا بوده است. مدیرعامل کوالکام کریستیانو آمون کوالکام همچنین روی بهبود پردازنده‌های گرافیکی Adreno خود کار خواهد کرد تا تجربه‌ای شبیه به دسکتاپ را در رایانه‌های شخصی ارائه دهد. غول تراشه قصد دارد تا حدود ۹ ماه دیگر نمونه‌هایی را برای مشتریان عرضه کند و عرضه رسمی آن برای سال ۲۰۲۳ برنامه ریزی شده است.

در همین حال، اپل نسخه‌های قدرتمندتری از تراشه M۱، M۱ Pro و M۱ Max را عرضه کرده است، و اکنون بر روی نسل سوم تراشه‌های مک کار می‌کند که احتمالاً عملکرد CPU بسیار بهتری نسبت به آخرین تراشه‌ها ارائه می‌دهد. تراشه‌های سری M مجموعه‌ای از محصولات جدید اپل، از جمله برخی از بهترین تبلت‌هایی را که می‌توان با پول خرید، نیرو می‌دهد.


کد مطلب: 306612

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/306612/رقیب-تراشه-سری-m-اپل-سال-2023-بازار-می-آید

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir