به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۲۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۸/۳۰ ساعت ۱۴:۳۰
کد مطلب : ۳۰۶۶۲۴

تنیسور ناپدیدشده چینی پیدا شد؟

گروه ورزشی: ویدئوهایی منتشر شده که طبق ادعای دولت چین، نشانه ای سلامت و شرایط عادی پنگ شوآی است.
تنیسور ناپدیدشده چینی پیدا شد؟
دو هفته پیش اتهاماتی مبنی بر تجاوز به پنگ شوآی علیه معاون سابق نخست‌وزیر چین مطرح شده و این ورزشکار در این مدت ناپدید شده بود. دولت های کشورهای مختلف، مقامات فدراسیون جهانی تنیس و ورزشکاران این رشته نگرانی های خود را در مورد سلامت پنگ شوآی  در این مدت ابراز کرده بودند و حالا تصاویر جدیدی از او منتشر شده است.
طبق گزارش رسانه های دولتی، پنگ شوآی به عنوان مهمان در یک تورنمنت تنیس در پکن حاضر شده و رسانه های وابسته به دولت ویدئویی از او را در توییتر منتشر کرده اند تا به شایعات اخیر خاتمه دهند. در ویدئویی که روز یکشنبه توسط سردبیر گلوبال تایمز، "سازمان رسانه ای وابسته به دولت چین" منتشر شد، آمده که پنگ شوآی در مراسم افتتاحیه فینال مسابقه تنیس نوجوانان" حضور داشته و خبرنگار گلوبال تایمز از او در این رویداد عکس گرفته است.
 

 
البته این سومین ویدئوی منتشر شده در این اکانت است. در دو ویدئوی قبلی پنگ در حال شام خوردن با مربی و دوستانش در یک رستوران دیده شده بود. در دیگر ویدئو نیز که در حساب توییتر یکی از سردبیران خبری حزب کمونیست منتشر شده است، پنگ شوآی در کنار یکی از مقامات بلندپایه است و وقی نامش اعلام می‌شود، لبخند زده و دست تکان می‌دهد.
با این حال سخنگوی WTA به رویترز گفت که این ویدئوها شواهد ناکافی در مورد ایمنی این ورزشکار بوده و نگرانی ها در مورد او را برطرف نمی کنند. استیو سیمون، رئیس فدراسیون جهانی در روز شنبه مدعی شد که معلوم نیست آیا این دو ویدئو بدون اجبار یا دخالت خارجی ضبط شده یا خیر.
همچنین وزارت امور خارجه بریتانیا اخیرا بیانیه‌ای صادر کرد و تاکید کرد که در مورد سلامتی پنگ بسیار نگران است و از دولت چین خواست تا فورا مدارک قابل تاییدی در مورد امنیت و محل نگهداری او ارائه دهد.
 
برچسب ها: چین
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها