به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۱۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۸/۳۰ ساعت ۱۵:۰۱
کد مطلب : ۳۰۶۶۴۷

سودای نابغه جوان؛ سعید معروف شدن

گروه ورزشی: جواد کریمی این روزها نمایش فوق العاده ای در تیم باشگاهی خود دارد.
سودای نابغه جوان؛ سعید معروف شدن
 احتمالا یکی از دغدغه های اصلی والیبال ایران طی سال های اخیر مربوط به یکی از مهم ترین پست ها یعنی پاسوری بوده است؛ جایی که والیبال‌دوستان نگران بودند که شاید بعد از بازیکن نابغه ای مانند سعید معروف نتوانیم جانشین مناسبی برای او داشته باشیم.
 
گزاف نیست اگر بگوییم که معروف طی یک دهه اخیر جزو برترین پاسورهای دنیا بوده و حتی عملکرد خیره‌کننده او در رقابت های مختلف تمجید ها از وی در سطح جهانی را در پی داشته است اما به هر حال دیر یا زود باید با خداحافظی این ستاره والیبال روبرو می شدیم.
 
بعد از رقابت‌های المپیک و حذف تلخ ایران در همان دور گروهی بود که معروف رسما از بازی های ملی خداحافظی کرد تا والیبال ما با یکی از ترس های خود شاخ به شاخ شده باشد؛ با این حال اکنون می توان گفت که امید جای این ترس و نگرانی را گرفته است.
 

 
بعد از المپیک، ایران بلافاصله با هدایت بهروز عطایی پا به رقابت‌های آسیایی گذاشت و به مقام قهرمانی مسابقات دست یافت؛ جامی که یکی از مهم‌ترین دلایل فتح آن عملکرد خیره‌کننده پاسوری به نام جواد کریمی بود. والیبالیستی که با پاس های دقیق و درخشان خود ما را به داشتن یک پاسور چیره‌دست برای شاید یک دهه دیگر امیدوار کرد.
 
جواد کریمی از سال 2020 لژیونر شد و به باشگاه گرین‌یارد بلژیک پیوست؛ در حالی که بعد از مسابقات آسیایی شایعاتی در مورد احتمال جدایی کریمی از این تیم و حتی بازگشت او به لیگ ایران مطرح شده بود اما نهایتا این پاسور جوان در گرین‌یارد ماندگار شد و حالا به یکی از بهترین بازیکنان این تیم تبدیل شده است.
 

 
کریمی که طی هفته های اخیر عملکرد فوق العاده‌ای در ترکیب تیمش داشته، شب گذشته در جریان پیروزی 3-1 گرین‌یارد برابر تکتوم نیز عملکردی خیره کننده داشت، جایی که پاسور ایرانی با کسب 12 امتیاز که برای والیبالیستی در پست او آماری تحسین‌برانگیز است.
 
جواد کریمی در این مسابقه 6 دفاع انجام داد، چهار امتیاز از حمله کسب کرد و دو بار نیز از طریق سرویس برای تیمش امتیاز به دست آورد تا گرین‌یارد موقتا و با 11 امتیاز به صدر جدول لیگ والیبال بلژیک صعود کند و علاوه بر این والیبال ایران بیش از پیش به کریمی و آینده او در تیم ملی امیدوار شود.
 
برچسب ها: والیبال
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها