به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۱۷:۱۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۸/۳۰ ساعت ۱۵:۰۹
کد مطلب : ۳۰۶۶۵۱
فرانسه، عراق و استرالیا درباره اتهام مشارکت در بازداشت فرزندم موضع‌گیری کنند

واکنش محمدعلی زم به ادعای مامور سابق امنیتی

واکنش محمدعلی زم به ادعای مامور سابق امنیتی
گروه سیاسی: حجت الاسلام محمدعلی زم، پدر روح‌الله زم،  از کشورهای فرانسه، عراق و استرالیا خواست در خصوص اتهام دست داشتن در دستگیری و انتقال فرزندش به ایران موضع‌گیری کنند.
محمدعلی زم در حساب اینستاگرام خود نوشته است: «تحمل عوارض سنگین حقوقی و جریحه‌دار‌شدن عواطف عمومی ناشی از قتل مظلومانه و عجولانهٔ «روح‌الله زم» در جوامع مردمی ایرانی و بین‌المللی برای دستگاه‌های مجری این اقدام غیر قانونی، آن‌‌چنان سخت و دشوار بوده که در آستانهٔ نخستین سالگرد آن زنده یاد(۲۲ آذر)، یک عنصر سوختهٔ امنیتی وادار به قصه‌سرایی دروغین برای فریب افکار عمومی و شریک‌تراشی برای تخفیف این اعمال مجرمانه‌ شده است.»
محمد علی زم در ادامه از دولت فرانسه خواسته است که «عوامل فریب و تسهیل سفر» روح الله زم به عراق در خاک فرانسه از جمله مسئولان سفارت وقت عراق را تحت پیگرد قرار دهد. پدر روح الله زم تاکید کرده است: «از دولت‌های فرانسه، عراق و استرالیا انتظار دارد نسبت به عوارض هولناک عاطفی- انسانی به‌جای‌مانده از قتل وی، احساس مسئولیت داشته و موضع رسمی خود در میزان تقصیر‌پذیری و یا مردود‌‌ دانستن مشارکت در این فاجعهٔ غیر انسانی را اعلام بدارند.» گفتنی است «اکبر خوش‌کوشک» یکی از ماموران سابق امنیتی، به تازگی مدعی شد که فرانسه روح‌الله زم را با یک افسر امنیتی فرانسوی مبادله کرده است.
 در واکنش به این اظهارات اکبر خوش‌کوشک، یک دیپلمات فرانسوی مشارکت این کشور در برنامه ربودن روح‌الله زم را تکذیب کرد. اکبر خوش‌کوشک در گفت‌و‌گو با وب‌سایت رویداد ۲۴ مدعی شده بود که پس از اینکه یک افسر فرانسوی در سوریه توسط گروه شبه‌نظامی نزدیک به ایران اسیر شده، فرانسوی‌ها از ایران درخواست کمک برای آزادی او کردند و ایران نیز درخواست مبادله این افسر با روح‌الله زم را مطرح کرد که با موافقت مقام‌های فرانسوی همراه بود. خوش‌کوشک همچنین مدعی «همکاری» نیروهای اطلاعاتی سپاه پاسداران و فرانسه در جریان سفر زم به عراق شده و گفته: «تله خوبی مهیا کرده بودند. اینجور کار‌ها محمل می‌خواهد و بالاخره باید ظاهر کار هم جوری می‌شد که فرانسوی‌ها مقصر به نظر نرسند».
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها