کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

راهنمای انتخاب و خرید اسباب بازی

30 آبان 1400 ساعت 16:27

گروه کسب و کار: دوران کودکی سراسر پر از هیجان و ماجراجویی است. طبق گفته روانشناسان، کودکی نقش بزرگی در تشکیل شخصیت فرد و سلامت روان او دارد.


بدون شک از مهم‌ترین مولفه‌های تاثیرگذار بر کیفیت کودکی اسباب بازی است. اسباب بازی‌ها از مهم‌ترین عوامل موثر بر رشد و تشکیل شخصیت کودکان هستند که انتخاب آنها، یک انتخاب سرنوشت ساز است. در واقع در یک فروشگاه مشغول به امر فروش اسباب بازی با اسباب بازی‌های متنوع و رنگ به رنگ، تنها اندازه و یا رنگ اسباب بازی‌ها هنگام انتخاب نیستند که باید مورد توجه قرار بگیرند چرا که هر کدام از آنها می‌توانند بر سلامت جسم، روان و تفکرات کودک در بزرگسالی همچنین تقویت مهارت‌ها و هوش او نقش داشته باشند. به عنوان مثال بازی با اسباب بازی لگو، می‌تواند خلاقیت کودک شما را در امر ساخت و ایده افزایش دهد. می‌توان گفت خواندن یک راهنما در مورد امر خرید اسباب بازی برای والدین به انتخاب اسباب بازی صحیح و مفید برای فرزندان دلبند آنها یک مسئله مهم تلقی می‌شود. در ادامه ما به شما خواهیم گفت که به هنگام خرید، به کدام نکات و مولفه‌ها باید توجه کافی داشته باشید تا بتوانید انتخابی صحیح و رضایت بخش را رقم زنید.


به علایق کودک توجه کنید
پیش از همه نکات، باید بدانید که کودکان نیز دارای غرور هستند و نادیده گرفتن مکرر خواسته‌های آنها می‌تواند برای سلامت روان او مسئله‌ای آسیب زننده باشد. توجه کافی به اینکه کودک شما به کدام دست از اسباب بازی‌ها علاقه دارد و استعداد بیشتری در کدام یک دارد، سبب تشویق او به بازی با آنها می‌شود. در واقع بازی برای کودکان یک نیاز است که سبب تخلیه انرژی‌های مضاعف آنها می‌شود و با سرگرم و حتی خسته کردن آنها، منجر به داشتن خوابی بهتر با کیفیتی بالاتر می‌شود؛ همه اینها برای داشتن کودکی سالم با رشدی مناسب است. اگر کودکی به اسباب بازی‌هایش علاقه نداشته باشد از بازی با آنها اجتناب می‌کند؛ این مسئله از لحاظ روحی و جسمی می‌تواند تبعاتی به همراه داشته باشد. بهترین شیوه عملکرد در شرایطی که حس می‌کنید اسباب بازی‌های مورد علاقه کودکتان با استانداردهای شما همخوانی ندارند این است که در کنار درخواست از فروشنده برای معرفی و فروش مناسب‌ترین اسباب بازی در میان انواع مورد علاقه او، کم کم سعی کنید او را به دیگر اسباب بازی‌های مناسب‌تر علاقمند کنید.

از خرید اسباب بازی‌ فکری غافل نشوید
احتمالا تا به حال شنیده‌اید که از مغز تا حد توان باید استفاده کرد و هر چه آن را بیشتر به چالش بکشید به تقویت بیشتر آن کمک کرده‌اید. در حقیقت اسباب بازی‌ها آموزگاران خوبی برای کودکان هستند که با بیرون آوردن آنها از منطقه امن ذهنی و با به چالش کشیدن ذهن آنها، به بهبود عملکرد آن کمک می‌کنند. همانطور که از نام آنها پیداست، هدف از فروش اسباب بازی‌های فکری به کار گرفتن فکر کودکان است که هر کدام با تقویت بخشی از مغز، عملکرد آن در آن بخش را بهبود می‌بخشند. انواع پازل‌ها بر بخشی از مغز تاثیر می‌گذارند که ارتباط بین اشیا و نحوه اتصال صحیح آنها را درک می‌کند. به طور کلی هر چقدر در کمد اسباب بازی کودکی میزان اسباب بازی‌های فکری بیشتر باشد ذهن او ورزیده‌تر خواهد بود اما همه اینها به شرطی است که کودک شما با آنها بازی کند. فراموش نکنید که با پر کردن محیط کودکی از اسباب بازی‌هایی که حس بازی کردن را القا نمی‌کنند تنها ذوق او برای بازی را از بین می‌برید. خرید اسباب بازی فکری در کنار سایر انواع از یک مرکز فروش اسباب بازی، هوشمندانه‌ترین انتخاب است.


خرید اسباب بازی گروهی را فراموش نکنید
یکی از مهم‌ترین مولفه‌های داشتن سلامت روان، انجام فعالیت‌های اجتماعی و حداقل تمایل به انجام آنهاست. زبان ارتباطی کودکان تا دوره‌ای، بازی است! اینکه کودکان به بهانه انجام بازی‌های گروهی با یکدیگر همراه شوند در تقویت‌ مهارت‌های اجتماعی آنها تاثیرگذار است. کودکی که در میان اسباب بازی‌های خود انواع اسباب بازی‌هایی را داراست که برای بازی با آنها به کمک و همراهی دیگران نیاز دارد و از طریق آنها با دیگر کودکان همراه می‌شود در سنین نوجوانی و بزرگسالی نیز برای ارتباط با دیگران کم‌تر به مشکل بر می‌خورد. علاوه بر ارتباط با هم سن و سالان، هدف از فروش اسباب بازی‌های گروهی تقویت رابطه میان کودک با والدین نیز می‌باشد. همبازی شدن کودک با پدر و مادر نشان از صمیمیت و روابط محکم میان آنها دارد.

از اسباب بازی‌های کلیشه ساز دوری کنید
اگر سری به مراکز فروش اسباب بازی‌ها بزنید با اسباب بازی‌هایی رو به رو می‌شوید که تنها نقش آنها زیبایی و ساخت کلیشه در ذهن کودکان است. از مخرب‌ترین انواع آنها می‌توان به عروسک‌های باربی و کَن اشاره کرد. این اسباب بازی‌ها که نمایشگر تصویری بی‌نقص از یک انسان هستند برای کودکان آورنده این پیام هستند که مهم نیست در آینده چه کاره خواهند شد و یا از چه مقدار استحکام شخصیت برخوردار خواهند بود، انچه مهم است ظاهر آنهاست! در حقیقت اسباب‌ بازی‌ها در تمایلات درونی کودکان و کشف استعدادهای آنها، همچنین انتخاب شغل و حرفه آینده آنها بسیار موثر هستند. کودکانی که وقت زیادی را صرف بازی با اسباب بازی‌هایی مدل مانند می‌کنند تصور می‌کنند باید حتما در آینده ظاهری فریبنده و اندامی ورزیده و متناسب داشته باشد تا در جامعه مورد مقبولیت قرار بگیرند! پس زمانی که مجددا برای خرید عروسک به یک مرکز فروش اسباب بازی مراجعه کردید مطمئن شوید اسباب بازی‌ که خریداری می‌کنید چنین تاثیرات مخربی بر روحیات و اعتماد به نفس کودکتان نداشته باشد.


کلیشه‌های جنسیتی را دور بریزید
اگر به تصویرگری‌هایی که از زمان کودکی نسل‌های قبل صورت می‌پذیرند نگاه کنید متوجه خواهید شد که این طراحان برای پسران توپ و ماشین و برای دختران لوازم پلاستیکی آشپزی را طراحی کرده‌اند. اما امروزه از میان پرورش یافتگان همان نسل‌ها ما دختران فوتبالیست افتخار آفرین بسیاری را شاهد هستیم؛ همچنین خانم‌های راننده که گاها از آقایان در امر رانندگی جلو می‌زنند و یا آقایانی که در امر آشپزی استاد و همه فن حریف هستند. بدون شک درصد غالبی از این افراد در کودکی با داشتن پدر و مادری فهیم که در امر خرید اسباب بازی، کلیشه‌های جنسیتی را کنار زده و با خرید انواع اسباب بازی‌ها به کودکان خود به آنها گفته‌اند که آنها صرف‌نظر از جنسیت، می‌توانند در هر حرفه و مهارتی بهترین باشند آنها را حمایت کرده‌اند. اگر دوست دارید در دسته والدین حمایت‌گر قرار بگیرید در زمان مراجعه به مرکز فروش اسباب بازی بعدی، هنگام خرید جنسیت کودکتان را در نظر نگیرید.

فروشگاه رنگ به رنگ
رنگ به رنگ یک فروشگاه معتبر در زمینه فروش اسباب بازی با کیفیت و متنوع است. شما می‌توانید برای خرید انواع اسباب بازی اسلحه و تفنگ، انواع ساختنی و فکری، انواع عروسک و اکشن فیگور، ماشین، تلفن و ... با کیفیتی مثال زدنی به نشانی اینترنتی https://rangberang.co مراجعه نمایید.
 


کد مطلب: 306656

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/306656/راهنمای-انتخاب-خرید-اسباب-بازی

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir