به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۵:۴۵
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۸/۳۰ ساعت ۱۶:۳۹
کد مطلب : ۳۰۶۶۵۹

طالبان میزان درآمدش را اعلام کرد

طالبان میزان درآمدش را اعلام کرد
گروه بین الملل: سخنگوی طالبان درآمد خود را شفاف اعلام و تصریح کرد از دولت فاسد سابق بجز بدهی چیزی برای ما نمانده است و تنها ۳ میلیارد دلار به شرکت‌ها بدهکار است.
 انعام‌الله سمنگانی،  با انتشار پیامی در حساب توئیتر خود اعلام کرد که دولت طالبان از شنبه، حقوق سه ماهه «سپتامبر، اکتبر و دسامبر» همه کارمندان دولتی از جمله بازنشستگان را یکجا پرداخت خواهد کرد.سمنگانی با اشاره به اینکه درآمد دولت در سه ماه گذشته ۲۶ میلیارد و ۹۱۵ میلیون افغانی (حدود ۲۹۲ میلیون و ۵۵۴ هزار دلار) بوده است، گفت: درآمد ما روز به‌ روز در حال افزایش است. چنانکه تنها در روز چهارشنبه ۱۷ نوامبر ۵۵۷ میلیون افغانی (حدود ۶ میلیون و ۵۴ هزار دلار) درآمد داشتیم.
وی تصریح کرد: حقوق کارمندان بازنشسته دولتی هم داده می‌شود، البته؛ مشکل فنی وجود دارد که برای حل آن تلاش می‌کنیم و به زودی پرداخت حقوق بازنشستگان هم آغاز می‌شود.
سمنگانی افزود: از اداره فاسد سابق بجز بدهی چیزی نمانده است. ۳ میلیارد دلار تنها به شرکت‌ها بدهکار بود. چون رسیدگی به موارد ضروری دیگر در اولویت ما قرار دارد، پرداخت آن بدهی‌ها فعلا به تعویق افتاده و سعی می‌کنیم در آینده بپردازیم.در پی سقوط دولت قبلی و تسلط طالبان بر افغانستان، کارمندان دولتی تاکنون حقوقی دریافت نکرده‌اند. حدود ۴۰۰ هزار کارمند در این کشور فعالیت می‌کنند.
برچسب ها: طالبان
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها