کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

۱۰ غذایی که مصرفشان در صبحانه خطرناک است

30 آبان 1400 ساعت 18:35


گروه علمی: ۱۰ ماده غذایی وجود دارد که خوردن آن‌ها در وعده صبحانه به سلامت افراد لطمه می‌زند.براساس تحقیقات پزشکی نباید آب پرتقال را با معده خالی بنوشید؛ زیرا اسید مرکبات پوشش معده را تحریک می‌کند و می‌تواند باعث گاستریت شود. قبل از مصرف مرکبات، ابتدا باید صبحانه بخورید همچنین نباید این آب میوه را هر روز بنوشید.

موز
موز حاوی مقدار زیادی منیزیم است که اگر با معده خالی خورده شود به سلامت قلب و عروق خونی آسیب می‌رساند. مصرف مداوم موز با معده خالی می‌تواند منجر به اختلال در تعادل کلسیم و منیزیم در بدن شود.

نان‌های مخمر شده
هر محصولی که با مخمر پخته شود، صبح به دشمن معده شما تبدیل می‌شود. مخمر دیواره‌های روده و تشکیل گاز را تحریک می‌کند. برای صبحانه از خوردن رول دارچین یا کروسان خودداری کنید.

شیرینی‌ها
در اوایل صبح، لوزالمعده فعال‌تر است و غذاهای حاوی قند بالا می‌توانند منجر به عدم تعادل اسید و باز شوند؛ همچنین تولید انسولین را مختل می‌کنند.

خیار و گوجه‌فرنگی
اسیدهای موجود در این سبزی برای معده خالی در اوایل صبح نامطلوب است. زخم‌ها می‌توانند به دلیل اسید تانیک ایجاد و روند هضم طولانی شود، زیرا در اوایل صبح شیره معده کمی در معده وجود دارد.

محصولات لبنی
ماست، کفیر و شیر ضرر زیادی ندارند؛ اما هیچ فایده‌ای هم نخواهد داشت، زیرا تمام باکتری‌های زنده توسط آب معده از بین می‌روند.

کلم
سالاد کلم برای صبحانه ایده بسیار بدی است؛ این سبزیجات سخت هضم شده و باعث ایجاد گاز و ناراحتی معده می‌شوند.

گلابی
این میوه برای بدن انسان بسیار مفید است، اما نه با معده خالی. گلابی حاوی فیبرهای درشتی است که می‌تواند به مخاط معده آسیب برساند. بهتر است گلابی را به عنوان دسر مصرف کنید.

گوشت قرمز
این گوشت پر از پروتئین‌های پیچیده است و بدن برای تجزیه آن به قدرت نیاز دارد. برای یک وعده صبحانه، این گوشت بسیار سنگین است - بهتر است آن را برای ناهار یا شام انتخاب کنید.

صبحانه‌های سریع
آن‌ها سرشار از کربوهیدرات و قند هستند که منجر به افزایش قند خون می‌شوند. کربوهیدرات‌های سریع نیز به سرعت از بین می‌روند و فرد پس از چند ساعت دوباره احساس گرسنگی می‌کند.

قهوه
قهوه با معده خالی مخاط معده را تحریک می‌کند و ترشح شیره معده را افزایش می‌دهد. همه این‌ها به سرعت منجر به گاستریت و درد معده می‌شود. قبل از نوشیدن قهوه باید صبحانه بخورید.


کد مطلب: 306680

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/306680/۱۰-غذایی-مصرفشان-صبحانه-خطرناک

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir