به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۲۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۸/۳۰ ساعت ۱۹:۰۴
کد مطلب : ۳۰۶۶۹۶

طرح‌های کوتاه مدت دلیل گرانی اخیر خودرو است

طرح‌های کوتاه مدت دلیل گرانی اخیر خودرو است
گروه اقتصادی:یک کارشناس صنعت خودرو شروط اصلی در کاهش قیمت خودرو‌های وارداتی را بیان کرد.مسیح فرزانه کارشناس صنعت خودرو  با اشاره به علت افزایش قیمت خودرو‌های وارداتی طی یک ماه گذشته تاکنون، گفت: قیمت برخی از خودروهای وارداتی در بازار از یک ماه گذشته تاکنون ثابت مانده و برخی نیز افزایش یافته است به طور مثال سیتروئن C۳ و پژو ۲۰۰۸ بین ۱۰ تا ۱۵ میلیون تومان از یک ماه گذشته تاکنون افزایش یافته است.
 
او بیان کرد: تویوتا راو۴ نیز حدودبا افزایش ۳۰ تا ۴۰ میلیون تومانی همراه است که اگر بخواهیم قیمت آن را نسبت به اردیبهشت ماه امسال مقایسه کنیم، می توان گفت که این خودرو نزدیک به ۷۰۰ میلیون تومان افزایش نرخ داشته است؛ این روند صعودی قیمت برای تیگوان فولکس واگن ۲۰۰۸ نیز بوده است که نزدیک به ۱۰۰ میلیون تومان گران شده است.

این کارشناس صنعت خودرو تشریح کرد: کیا سورنتو ۲۰۱۸ جی تی لاین حدود ۵۰۰ میلیون تومان، لکسوس ان ایکس هایبرید ۲۰۱۷ نزدیک به ۱۰۰ میلیون تومان، ولوو ایکس سی ۹۰، ۲۰۱۷ نزدیک به ۳۵۰ میلیون تومان و بی ام و سری ۷، ۲۰۱۸ وی آی پی حدود ۲۰۰ میلیون تومان از یک ماه گذشته تاکنون افزایش یافته است.

این کارشناس صنعت خودرو تشریح کرد: مشاهده کردیم که پس از انجام برخی مصاحبه که قرار است با آزادسازی  قیمت خودروهای وارداتی کاهش ۸۰ درصدی داشته باشد، سبب بروز شوک در بازار شد.او تشریح کرد: قیمت خودرویی مانند مرسدس بنز اس ۵۰۰، ۲۰۱۴ که نزدیک به ۹ سال از عمر آن می‌گذرد، در کشور ما با آپشن‌های مختلف بین ۱۴ تا ۱۷ میلیون تومان معامله می‌شود، یا تویوتا لندکروز را در حالی می‌توان بین ۷۰ تا ۱۰۰ هزار درهم خریداری کرد که با تبدیل به ۵۰۰ تا ۷۰۰ میلیون تومان می‌شود، در کشور ما بین ۳.۵ تا ۴ میلیارد تومان معامله می‌شود.

این کارشناس صنعت خودرو ادامه داد: تغییراتی در بند‌های طرح واردات خودرو اعمال شده است که هر فرد حقیقی و حقوقی می‌تواند در برابر برخی شرایط واردات را انجام دهد، وقتی صحبت از صادرات نیرو محرکه و خدمات می‌کنیم، باید دید آیا خدماتمان در کشور مناسب است که بخواهیم آن را صادر کنیم؟.

فرزانه تشریح کرد: اکنون خودروسازان دچار مشکلات مختلفی هستند که همین امر سبب می‌شود که خودرو‌های زیادی در پارکینگ آن ها دپو شوند و مشکلاتی را برای بازار ایجاد کند، این در حالی است که چطور می‌توان در نظر داشت که صادرات قطعه داشته باشیم در صورتی که در داخل مشکلات داریم.

او با بیان اینکه در ادامه روند گرانی باید گفت که در هیچ کجای دنیا با اعلام دستور‌های مختلف بازار کنترل نمی‌شود، گفت: عدم تزریق خودرو به بازار به میزان مناسب، رشد نرخ ارز، عدم کارایی طرح‌های پیش بینی شده برای اداره و کنترل بازار و عدم توجه به اقتصاد دستوری و طرح‌های کوتاه مدت دلیل گرانی اخیر خودرو است.
مرجع : باشگاه خبرنگاران
برچسب ها: بازار خودرو
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها