به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۳۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۸/۳۰ ساعت ۱۹:۰۵
کد مطلب : ۳۰۶۶۹۷

امیر جدیدی چگونه جای یک نابازیگر را گرفت؟

امیر جدیدی چگونه جای یک نابازیگر را گرفت؟
گروه فرهنگی: اصغر فرهادی می‌گوید در ابتدا قصد داشته از یک بازیگر آماتور برای نقش اصلی فیلم «قهرمان» استفاده کند اما ظرافت‌های این نقش او را به سمت انتخاب یک بازیگر حرفه‌ای سوق داده است.به گزارش ایسنا، اصغر فرهادی در حاشیه میزگرد استودیو آمازون به عنوان بخشی از رویداد ویژه فیلم‌های بین‌الملل در فصل جوایز سینمایی که از سوی نشریه ددلاین برگزار می‌شود، توضیح داد که همیشه نمی‌خواسته برای نقش اصلی فیلم «قهرمان» از یک بازیگر حرفه‌ای استفاده کند و در مرحله انتخاب بازیگر فکر می‌کرده همه کاراکترها باید توسط کسانی ایفا شود که برای نخستین بار بازیگری می‌کنند تا اثرش به یک مستند نزدیک‌تر شود.
 
با این وجود زمانی که فرهادی الزامات نقش اصلی فیلمش را که یک شخصیت ساده در موقعیتی پیچده است را در نظر می‌گیرد، متوجه می‌شود که برای این نقش به یک بازیگر حرفه‌ای نیاز دارد و پس از تماشای فیلم «عرق سرد» با بازی تاثیرگذار امیر جدیدی در نهایت او را برای ایفای نقش رحیم در فیلمش انتخاب می‌کند. 

فرهادی در این باره توضیح می‌دهد: «ایجاد یک کاراکتر مجهول دشوارتر از شخصیتی است که نشان می‌دهد درون ذهنش چه می‌گذرد. ما ماه‌ها روی فیزیک و لبخند شخصیت رحیم کار کردیم و به دلیل همه‌گیری کرونا و قرنطینه زمان زیادی برای کار روی بازی‌ها داشتیم».

کارگردان «قهرمان» که با فیلمش نماینده سینمای ایران در شاخه بهترین فیلم بین‌المللی اسکار ۲۰۲۲ است، در باره موضوع این فیلم نیز عنوان کرد: «زمانی که شروع به نوشتن فیلمنامه کردم، هرگز فکر نمی‌کردم رسانه‌های اجتماعی بخشی از داستان باشد و این موضوع به تدریج وارد فیلم شد. نمی‌خواهم منتقد رسانه‌های اجتماعی باشم و فقط می‌خواستم بخشی از فیلم باشد».
برچسب ها: امیر جدیدی
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها