به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۷:۳۰
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۸/۳۰ ساعت ۱۹:۳۰
کد مطلب : ۳۰۶۷۰۷
استانداری ننگرهار: این کمک‌ها ویژه خانواده‌های اعضای کشته‌شده طالبان است

ایران ۱۰ تُن برنج و دارو به گروه طالبان هدیه داد

گروه سیاسی: بعد از ظهر امروز، یکشنبه ۳۰ آبان، مسئولان محلی طالبان در ننگرهار خبر دادند که محموله کمکی دولت ایران شامل شش تن برنج و چهار تن دارو به شهر جلال‌آباد رسیده است و به‌زودی بین «خانواده‌های شهدا» توزیع می‌شود.
ایران ۱۰ تُن برنج و دارو به گروه طالبان هدیه داد
دفتر رسانه‌های استاندار ننگرهار، خبر داد که هواپیمای متعلق به دولت جمهوری اسلامی ایران، حامل محموله کمک‌های بشردوستانه شامل شش تن برنج و چهار تن دارو، بعد از ظهر امروز یکشنبه، در فرودگاه ننگرهار بر زمین نشسته است. مجید صادقی دولت‌آبادی، مسئول کنسولگری ایران در ننگرهار، گفت که این نخستین محموله کمک‌های بشردوستانه ایران است که به شهروندان ساکن شرق افغانستان ارایه می‌شود. دولت‌آبادی ابراز امیدواری کرده است که دولت ایران بتواند کمک‌های بیشتری را در اختیار مردمان نیازمند در شرق افغانستان بگذارد. 
 مولوی نیازمحمد وهاج، از مسئولان محلی طالبان در ننگرهار، با قدردانی از ارسال کمک‌های بشردوشتانه دولت ایران به نیازمندان در شرق افغانستان، گفته است که از بقیه کشورهای جهان نیز انتظار می‌رود که در شرایط کنونی، به مردم افغانستان کمک کنند. با این حال، دفتر رسانه‌‌ای استاندار ننگرهار گفته است که این کمک‌ها به‌زودی بین «خانواده‌های شهدا» توزیع خواهد شد. طالبان پس از مسلط شدن بر افغانستان، فهرستی از خانواده‌های نیازمند و مستحق را برای دریافت کمک‌های انسان‌دوستانه کشورهای جهان ترتیب دادند که خانواده‌های اعضای این گروه، به ویژه خانواده‌های کسانی که در صفوف طالبان و در جنگ با نیروهای خارجی و دولت پیشین افغانستان کشته شده‌اند، در اولویت دریافت کمک‌ها قرار دارند. براساس اعلامیه دفتر استاندار ننگرهار، مواد کمکی دولت جمهوری اسلامی ایرن، بین خانواده‌های اعضای طالبان که در جنگ کشته شده‌اند، توزیع خواهد شد.
 پیش از این نیز محموله‌های کمکی دیگری از سوی ایران، به کابل، قندهار، و قندوز ارسال شده است. هرچند مجید صادقی دولت‌آبادی مشخص نکرد که کمک‌های ایران در اختیار چه کسانی قرار خواهد گرفت، اما دفتر رسانه‌‌ای استانداری ننگرهار اعلام کرد که این کمک‌ها، ویژه خانواده‌های اعضای کشته شده طالبان است. پیش از این، محموله‌های کمکی‌ از سوی کشورهای مختلف، از جمله قطر، ازبکستان، پاکستان، چین، ایران و امارات متحده عربی به افغانستان ارسال شده بود و شکایت‌هایی نیز از روند توزیع کمک‌ها مطرح شد. شاهدان روند توزیع کمک‌ها، گفته‌اند که خانواده‌های اعضای طالبان در اولویت فهرست توزیع مواد کمکی قرار دارند و کسانی که در بیست سال گذشته با طالبان همکاری نکرده‌اند، مستحق دریافت کمک نیستند. 
 
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها