به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۲۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۹/۰۱ ساعت ۰۸:۱۰
کد مطلب : ۳۰۶۷۱۵

ویژگی‌هایی كه ایربادز هواوی FreeBuds 4 را به انتخاب اول کاربران تبدیل می‌کند

ویژگی‌هایی كه ایربادز هواوی FreeBuds 4 را به انتخاب اول کاربران تبدیل می‌کند
گروه علم و فناوری: سری ایربادزهای هواوی با قابلیت‌های جذاب خود محصولاتی با ارزش خرید بالا هستند. جدیدترین محصول این شرکت FreeBuds 4 است که نسبت به نسل‎های قبلی، تقریباً در همه بخش‎ها ارتقای ملموسی را به خود دیده و می‎تواند انتخابی هوشمندانه باشد. اما این نکات چه مواردی هستند و چه ویژگی‎هایی از فری بادز 4 آن را به یکی از بهترین محصولات موجود در بازار تبدیل می‌کند؟
 مقدمه
یک زمانی می‌توان یک ایربادز را دستگاهی حرفه‌ای و کامل خواند که با توجه ویژه به همه پارامترها، سطح بالایی از قابلیت‎های فناوری را ارائه دهد.
فری بادز 4 در بعد ظاهری یک محصول جذاب با رنگ‌های خاص است. این ایربادز که با نهایت دقت و انبوهی از فناوری‎های کاربردی همراه شده تا بتواند انتخابی عالی برای کاربران مختلف با نیازها و اهداف متفاوت باشد. در ادامه با هم به بررسی این قابلیت‌ها می‎پردازیم تا ببینیم چرا می‌توان FreeBuds 4 را یکی از بهترین‌ها در نوع خود دانست.
طراحی Air-Like Comfort
یکی از نقاط شکایت بسیاری از کاربران این است که پس از گذشت مدت زمان اندکی از استفاده از ایربادزها، سطح پوست لاله گوش، به سنگینی ایرباد واکنش نشان داده و همین امر موجب می‎شود کاربر نتواند با راحتی کامل از ایربادز خود برای مدت طولانی استفاده کند.
 هواوی این مشکل را با یک طراحی متوازن و بسیار سبک که به Air-Like Comfort موسوم است حل کرده و در کنار زیبایی ظاهر، رنگ‌های کلاسیک بدنه، طراحی ارگونومیک داخلی و خارجی ایربادز، وزن کلی هر سری را به تنها 4.1 گرم برساند. این وزن به نوبه خود بسیار کمتر از اغلب رقبای موجود در بازار بوده و به دلیل ساختار توزیع جرم متوازن، هیچ بار اضافه‎ای را بر هیچ بخشی از گوش کاربر وارد نمی‌کند.
از سوی دیگر استفاده از این فناوری موجب شده تا کار برای هواوی به جهت رساندن بهتر اصوات به داخل و پرده گوش کاربر نیز راحت‎تر شود. در فری بادز 4 بدون استفاده از سری‎های سیلیکونی، ایربادز داخل گوش ثابت مانده و حساسیت‎های ناشی از ایراد فشار اضافه به گوش نیز به صورت کامل از بین می‌رود.
سیستم حذف نویز Open-fit Active Noise Cancellation 2.0
یکی از ویژگی‎های جدید و بسیار مهم ایربادزها سیستم‎های حذف نویز است. بسیاری از شرکت‎ها از یک لایه اضافی سیلیکونی برای ممانعت از ورود اصوات مزاحم محیطی به داخل مجرای گوش کاربر استفاده می‎کنند اما هواوی بر اساس طراحی Air-Like Comfort راهکاری دیگر را برای حذف نویز بدون استفاده از تطبیق‎دهنده‎های سیلیکونی در نظر گرفته است.
 هواوی با طراحی دقیق بخش بدنه خارجی سری هدفون، امکانی ایجاد کرده که بتوان تا حد ممکن ایربادز را با ساختار کلی گوش کاربران تطبیق داد. در واقع با هدایت صحیح خروجی صدا از هر سری، ترتیبی اتخاذ شده تا امواج صدا با کمترین انحراف و فاصله ممکن به گوش کاربر برسند.
اما این تنها یک بخش از فناوری جذاب Open-Fit ANC 2.0 است. از آنجایی که ساختار گوش هر کاربر با دیگری متفاوت است، هواوی از فناوری تشخیص خودکار ساختار گوشی کاربر در شکل‎دهی امواج تولیدی به داخل مجرا استفاده کرده که به صورت هوشمند، حالت حذف نویز مناسب گوش کاربر را تشخیص داده و آن را برای حذف موثر نویزهای مختلف به کار می‎گیرد.
صدای Hi-Res خروجی
یکی از ویژگی‎های قابل توجهی که در ایربادز FreeBuds 4 باید به صورت ویژه به آن اشاره کرد این است که هواوی برای همه فرکانس‎های طیف قابل شنیدن انسان تدبیری ویژه در نظر گرفته است. در واقع مهندسان هواوی با ساخت مجموعه اسپیکر چند بخشی خود روی همه فرکانس‌های صوت تمرکز کرده تا همواره صدایی یک دست و باکیفیت تولید و پخش شود. در هر ایربادز بخش‎های جداگانه‎ای برای تقویت و تولید صداهای فرکانس‎های پایین، میانی و بالا در نظر گرفته شده تا امواج تولید شده نهایی به دلیل محدودیت سخت‎افزاری، هیچ هارمونیک مهمی را از دست ندهند.
 در همین زمینه هر ایرباد به یک موتور تقویت فرکانس پایین (Bass) مجهز شده که کیفیت صدای قابل توجهی را در مقایسه با محصولات دیگر ایجاد می‎کند. این بخش با ایجاد لرزش بیشتر در دیافراگم صوتی موجب می‎شود باس صدا با عمق قابل توجهی تولید شود که بسیار سنگین‌تر و جذاب‎تر خواهد بود.
اگر اهل شنیدن صدای با جزئیات بالا باشید مسلماً می‌دانید که درایور بزرگ 14.3 میلی‌متری LCP داینامیک که در هر سَری FreeBuds 4 قرار گرفته می‎تواند کیفیتی بسیار جذاب از هر کدام را ارائه دهد. تقویت فرکانس‎ها تا بازه 40 کیلوهرتز به شما اجازه می‎دهد که دقیق‎ترین صداها را از هر ملودی پخش شده توسط دستگاه گوش داده و پرده گوش خود را با نواهایی متفاوت از قبل را آشنا کنید.
جدای از پخش صوتی رده بالا، این ایربادز به میکروفون‎های دوگانه با قابلیت ضبط HD نیز مجهز شده است. این میکروفون‌ها کمک می‎کنند با تنظیم صحیح حالت ورودی، صدایی بسیار باکیفیت‎تر از میکروفون‎های ایربادزهای معمولی را دریافت کنید. این میکروفون‎ها به شما امکان ضبط صدا تا فرکانس 48 کیلوهرتز و ایجاد قابلیت حذف نویز یا تمرکز بر صدای نزدیک را نیز می‎دهند که می‌توانند به صورت ویژه مناسب Vloggerها و علاقه‎مندان باشند.
کنترل‎های متنوع لمسی
یکی از راهکارهای بسیار مفید برای استفاده راحت‎تر از یک ایربادز آن است که بتوان با لمس بدنه، عملکردهای مختلف را روی آن پیاده کرد. در واقع بدنه لمسی ایربادز رابط کاربری صامت آن است که در FreeBuds 4 آزادی عمل بسیار بیشتری را در اختیار کاربر می‎گذارد.
هواوی این امکان را به وجود آورده که با دو بار لمس متوالی بدنه بتوان عملکردهایی مانند پاسخ یا پایان دادن به تماس ورودی، اجرا و توقف پخش موسیقی، رفتن به قطعه موسیقی قبلی یا بعدی و همچنین فعالسازی دستیار صوتی را انجام داد.
 اگر انگشت خود را روی بدنه ایربادز به بالا بکشید، عمل افزایش حجم صدای خروجی و اگر آن را به پایین بکشید، عملکرد کاهش حجم صدا انجام خواهد شد. با فشار طولانی‎تر بدنه نیز می‎توانید حالت حذف نویز را فعال یا غیر فعال کرده و همچنین تماس ورودی را رد کنید.
نکته قابل توجه این است که هر کدام از این ژست‎های حرکتی قابلیت تبدیل داشته و می‎توان با رجوع به نرم‎افزار AI Life هواوی، آنها را به دلخواه تغییر داد.
ارتباط صوتی هوشمند با دستگاه‎های دیگر
در کنار قابلیت‎های عملکردی باید به این نکته اشاره کنیم که هواوی امکانی فراهم کرده تا بتوان حداکثر استفاده را از قابلیت‎های تراشه بلوتوث 5.2 نصب شده روی دستگاه به عمل آورد. شاید کاربردی‎ترین ویژگی‎های عنوان شده در این بخش قابلیت اتصال به دو دستگاه به صورت همزمان و هوشمند و جابجایی بین آنها باشد.
برای مثال تصور کنید که در حال کار با لپ‎تاپ خود و تماشای ویدئو به صورتی که FreeBuds 4 را به گوش دارید بوده و همزمان تماس ورودی به گوشی هوشمند شما اتفاق می‎افتد. در این حالت ایربادز با دریافت پیام تماس ورودی از گوشی، به لپ‎تاپ شما دستور توقف پخش ویدئو را صادر نموده، می‎توانید تماس خود را پاسخ داده و سپس فیلم را از ادامه بخشی که متوقف شده بود تماشا کنید.
همچنین این امکان وجود که با استفاده از نرم‎افزار AI Life، همه نوع اطلاعات راجع به میزان شارژ هر ایربادز یا محفظه نگهدارنده را مشاهده کنید. در عین حال می‎توانید عملکردهای ژست‎های حرکتی را کنترل کرده و حتی دستگاه خود را با تنظیمی مناسب در پلتفرم Smart Device، جای داده و از آن بدون محدودیت در کار کردن با دستگاه‎های دیگر استفاده کنید.
 جمع‌بندی
فارغ از وجوه زیبایی و ظاهری، هواوی دستگاهی با قابلیت‎های بسیار کاربردی را با عرضه FreeBuds 4 ارائه می‎کرده است؛ قابلیت‌هایی که شاید در هیچ نمونه مشابهی در بازار به این نحو تجمیع نشده باشد. همچنین باید به این نکته نیز اشاره کنیم که در کنار موارد فوق می‎توان به طراحی کلاسیک با رنگ‎های زیبا، شارژدهی عالی تا 22 ساعت و کاهش تأخیر در پخش صدا تا 90 میلی‌ثانیه که برای امور بازی و تماشای فیلم یک نعمت بزرگ محسوب می‎شود، نیز اشاره کرد که همگی موجب ساخت یک ایربادز رده بالای حرفه‌ای شده‎اند.



 
برچسب ها: هواوی
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها