کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

آغاز آموزش حضوری ۸میلیون دانش‌آموز از امروز

1 آذر 1400 ساعت 11:37


گروه جامعه: فرایند بازگشایی و آموزش حضوری دانش‌آموزان دوره متوسطه دوم از نیمه آبان ماه آغاز شد و طبق اعلام سخنگوی وزارت آموزش‌وپرورش درباره بازگشایی مدارس، از امروز اول آذرماه نیز دانش‌آموزان دوره ابتدایی و متوسطه اول بر حسب شرایط و الگوی مدارس، فعالیت آموزشی حضوری خود را پس از ماه‌ها دوری از مدرسه از سر می گیرند.علیرضا کمرئی، با بیان اینکه بازگشایی مدارس شهری که تا کنون فعالیت‌هایشان غیرحضوری بود از امروز، اول آذرماه در سطح کشور انجام می‌شود اظهار کرد: مدارس متوسطه دوم نیز در نیمه دوم آبان ماه وارد آموزش حضوری شده بودند.

آغاز آموزش‌های حضوری بیش از ۸/۵ میلیون دانش‌آموز شهری ابتدایی و راهنمایی از امروز
وی درباره شمار دانش‌آموزانی که مشمول بازگشایی از امروز هستند نیز گفت: حدود ۲ میلیون و ۷۴۰ هزار دانش آموز دوره متوسطه اول و ۶ میلیون دانش‌آموز دوره ابتدایی در مناطق شهری داریم که تا به امروز فعالیت‌های خود را به صورت مجازی انجام می‌دادند و از این پس وارد فعالیت‌های آموزشی حضوری خواهند شد.
معاون وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد که باتوجه به توسعه آموزش‌های حضوری به کل کشور و همه دانش‌آموزان در دوره‌های تحصیلی، رعایت مقررات بهداشتی با شدت بیشتری ادامه پیدا می‌کند و تلاش می‌شود تا نگرانی‌ها به حداقل ممکن برسند.

الزام رعایت بهداشت فردی و پروتکل‌ها
کمرئی افزود: این امر منوط به آن است که اصول اصلی و اساسی که مربوط به رعایت بهداشت فردی دانش آموزان است از طرف مدرسه کنترل و از سوی خانواده‌ها مراقبت و گوشزد شود و دانش‌آموزان نیز خودشان را مقید بدانند که بهداشت فردی رعایت کنند.

ضرورت گروه‌بندی دانش‌آموزان برای حضور در مدارس
وی با تاکید بر ضرورت رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در کلاس‌های درس و گروه‌بندی دانش‌آموزان برای حضور در مدرسه بر حسب جمعیت کلاس و مدرسه عنوان کرد: برنامه‌ریزی حضور دانش‌آموزان برعهده خود مدارس و مناطق است؛ بنابراین ممکن است دانش‌آموزی در یک مدرسه پرجمعیت تنها یک روز به مدرسه برود و در یک مدرسه کم جمعیت، هر روز در مدرسه حضور داشته باشد. بنابراین نحوه حضور در مدرسه از سوی مدارس به دانش آموزان و خانواده‌هایشان اطلاع داده شده است.

تکلیف مدارس برای آموزش مشخص است
به گزارش ایسنا، وی روز گذشته درباره اختیاری یا اجباری بودن حضور در کلاس‌های درس نیز گفته بود که با توجه به تعیین تکلیف از سوی ستادملی کرونا، فعالیت‌های آموزشی شروع شده و مدارس مکلف‌اند فعالیت حضوری ارائه دهند و بنای آموزش حضوری را بگذارند و اگر در همه روزها امکان حضور نیست زمانی را هم به آموزش مجازی اختصاص دهند. همه دانش آموزان بر اساس مقررات مدرسه و در روزهای تعیین شده به مدرسه می روند و تکلیف است که مدارس بازگشایی را انجام دهند. بنابراین با برگشت به شرایط آموزش حضوری، هم مدارس تکلیف روشنی دارند و هم دانش‌آموزان باید بر اساس آیین‌نامه‌های آموزشی مقررات مدرسه را رعایت کنند.


کد مطلب: 306786

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/306786/آغاز-آموزش-حضوری-۸میلیون-دانش-آموز-امروز

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir