به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۰۰:۳۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۹/۰۱ ساعت ۱۳:۵۶
کد مطلب : ۳۰۶۸۴۹

آزمون مهم کاراته ایران در آستانه مسابقات آسیا

گروه ورزشی: با توجه به عدم حضور تیم ملی کاراته در مسابقات قهرمانی جهان، تصمیم برای ترکیب اعزامی به مسابقات آسیایی مهمترین آزمون کاراته ایران خواهد بود.
آزمون مهم کاراته ایران در آستانه مسابقات آسیا
به نقل از تسنیم، پس از غیبت تیم ملی کاراته در مسابقات قهرمانی جهان در امارات، حالا حضور در مسابقات قهرمانی آسیا مهمترین رویداد کاراته ایران  پیش از مسابقات سال آینده بازی‌های آسیایی خواهد بود.
 
در این میان با توجه به تصمیم مسئولان فدراسیون کاراته و سرمربیان تیم‌های ملی پیش از مسابقات جهانی و برای استفاده از پتانسیل‌های کاراته ایران، قرار بر اعزام دو تیم به رویداد جهانی و آسیایی بود. تصمیمی که با عدم اعزام نمایندگان کشورمان به مسابقات جهانی، سوالات و تردیدهایی مبنی بر ترکیب اعزامی به مسابقات قهرمانی آسیا ایجاد شده است.
 
 در شرایطی که نفرات اول انتخابی‌ تیم‌های ملی با توجه به مشکلات ایجاد شده(مثبت شدن تست کرونای اعضای تیم) فرصت حضور در مسابقات قهرمانی جهان را از دست دادند، حضور در مسابقات قهرمانی آسیا کمترین حق این نفرات است تا بیش از این دچار ضربات روحی و روانی نشوند. نفراتی که از فیلترهای انتخابی عبور کردند و توانستند در کاتا و کومیته به عنوان نفرات برتر انتخاب شوند، اما در نهایت فرصت حضور در مهمترین رویداد کاراته دنیا از دست دادند. با این شرایط اصلاً منصفانه نخواهد بود که حق حضور در مسابقات آسیایی نیز از نفرات برتر اعزامی به مسابقات جهانی گرفته شود.
 
ضمن اینکه مسئولان فدراسیون کاراته نباید از توجه به تیم‌های آسیایی و دیگر سرمایه‌های کاراته ایران نیز غافل شوند و باید برای جبران از دست رفتن فرصت حضور این نفرات در مسابقات قهرمانی آسیا، با فراهم کردن بستر، این بازیکنان را به مسابقات کاراته وان‌ها اعزام کنند تا در نهایت تمامی سرمایه‌های کاراته کشورمان به شرایط مسابقه بازگردند و دست کادرفنی تیم ملی نیز برای انتخاب بهترین ترکیب تیم برای حضور در بازی‌های آسیایی باز باشد.
برچسب ها: کاراته
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها