به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۳۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۹/۰۱ ساعت ۱۴:۱۵
کد مطلب : ۳۰۶۸۶۲

آنتی بیوتیک‌ها ویروس کرونا را درمان نمی‌کنند

آنتی بیوتیک‌ها ویروس کرونا را درمان نمی‌کنند
گروه علمی:دستیار مدیر سازمان جهانی بهداشت درباره مصرف آنتی بیوتیک‌ها برای بیماران کرونایی هشدار داد.کارشناس سازمان جهانی بهداشت درباره زیاده روی در مصرف بیش از حد آنتی بیوتیک‌هایی که بدون نسخه و یا تجویز پزشک مصرف می‌شوند و نیز دادن این دارو به بیماران کرونایی هشدار داد.
 
در برنامه شماره ۶۱ «علم در پنج» (Science in ۵) که با اجرای «ویسمیتا گوپتا اسمیت» برگزار می‌شود، دکتر «حنان بلخی» دستیار مدیر سازمان جهانی بهداشت در خصوص استفاده از آنتی بیوتیک‌ها برای درمان بیماران کرونا ابراز نگرانی کرد.او در این برنامه گفت: آنتی بیوتیک‌ها دارو‌هایی هستند که در درمان عفونت‌های باکتریایی مفید اند، نه عفونت‌های ناشی از ویروس و بیماری کرونا، ناشی از عفونت با ویروس «SARS-Cove-۲» است. این ویروسی است که یا بیماری خفیفی در فرد ایجاد می‌کند که درنتیجه فرد باید در خانه درمان شود و یا بیماری فرد متوسط و یا شدید است که بایستی فرد برای درمان به بیمارستان منتقل شود.

دستیار مدیر سازمان جهانی بهداشت در ادامه افزود: در برخی موارد شدید، افراد تحت معالجه بایستی در بخش مراقبت‌های ویژه در بیمارستان منتقل شوند؛ اما مشکل آنجاست که با وجود تعداد فراوان بیماران کرونایی، دادن آنتی بیوتیک‌ها به بیماران افزایش می‌یابد.او در ادامه افزود: نکته اصلی اینجاست که آنتی بیوتیک‌ها باکتری‌ها را درمان می‌کنند و نه ویروس‌ها را و بیماری کرونا ناشی از ویروس است؛ بنابراین هیچ توصیه‌ای برای درمان کرونا با آنتی بیوتیک‌ها وجود ندارد.
برچسب ها: ویروس کرونا
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها