کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

رمزگذاری سرتاسری در دیگر اپلیکیشن های «متا»

1 آذر 1400 ساعت 14:19


گروه فناوری:متا، شرکت مادر فیسبوک و اینستاگرام، رمزگذاری سرتاسری پیام در این برنامه‌ ها را تا سال ۲۰۲۳ به تاخیر انداخت.متا، مالک فیسبوک و اینستاگرام، برنامه‌های خود برای رمزگذاری پیام‌های کاربران را تا سال ۲۰۲۳ به تعویق می‌اندازد. این حرکت در حالی صورت می‌گیرد که فعالان ایمنی کودکان، نگران هستند که طرح‌های این شرکت می‌تواند سوء استفاده‌ کنندگان مجازی را از شناسایی شدن در امان نگه دارد. رسانه‌های اجتماعی مارک زاکربرگ، برای کنار گذاشتن برنامه‌های رمزگذاری خود تحت فشار قرار گرفته است. برنامه‌هایی که پریتی پاتل، وزیر کشور انگلیس، آن را غیرقابل قبول توصیف کرده بود.

انجمن ملی پیشگیری از ظلم به کودکان (NSPCC) گفته است که پیام‌های خصوصی خط مقدم سوء استفاده آنلاین از کودکان هستند، زیرا با اطمینان دادن در مورد اینکه فقط فرستنده و گیرنده می‌توانند پیام‌ها را ببینند، مانع از اجرای قانون و نظارت پلتفرم‌های فناوری می‌شود. فرآیندی که به عنوان رمزگذاری سرتاسر شناخته می‌شود.

رئیس ایمنی شرکت مادر فیسبوک و اینستاگرام به نام متا، به تازگی اعلام کرده که فرآیند رمزگذاری در سال ۲۰۲۳ انجام می‌شود. این شرکت پیش از این گفته بود که این تغییر در اولین فرصت در سال ۲۰۲۲ اتفاق می‌افتد.
آنتیگون دیویس در ساندی تلگراف نوشت: "ما وقت خود را صرف انجام درست این کار می‌کنیم و قصد نداریم عرضه جهانی رمزگذاری سرتاسری را به طور پیش فرض در تمام سرویس‌های پیام رسان خود تا سال ۲۰۲۳ به پایان برسانیم. ما به‌ عنوان شرکتی که میلیارد‌ها نفر را در سراسر جهان به هم متصل می‌کند، مصمم هستیم از ارتباطات خصوصی افراد محافظت کنیم و مردم را به صورت آنلاین ایمن نگه داریم."

رمزگذاری سرتاسری در دیگر اپلیکیشن های «متا»
متا از گذشته از رمزگذاری سرتاسری در سرویس پیام‌ رسانی واتساپ خود استفاده می‌کرد و در حال برنامه‌ ریزی برای گسترش آن به برنامه‌های مسنجر و اینستاگرام خود در سال ۲۰۲۲ بود. البته متا پیش از این تماس‌های صوتی و تصویری را در برنامه «مسنجر» رمزگذاری کرده بود.

زاکربرگ، مدیر عامل متا، با اعلام برنامه حفظ حریم خصوصی در سال ۲۰۱۹، گفت: "مردم انتظار دارند ارتباطات خصوصی آنها امن باشد و پیام آنها فقط توسط افرادی که تمایل دارند دیده شود؛ نه هکر‌ها و مجرمان و حتی کسانی که این سرویس را برای آنها مهیا کرده اند."به صورت روزانه ۲.۸ میلیارد نفر از اپلیکیشن‌های متا استفاده می‌کنند. صنعت فناوری در سال ۲۰۲۰ بیش از ۲۱ میلیون مورد سوء استفاده از کودکان را در سطح جهانی به «مرکز ملی کودکان مفقود و مورد سوء استفاده قرار گرفته» معرفی کرد. بیش از ۲۰ میلیون مورد از این گزارش‌ها به فیسبوک مربوط می‌شد.


کد مطلب: 306864

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/306864/رمزگذاری-سرتاسری-دیگر-اپلیکیشن-های-متا

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir