کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

مس با پنالتی لحظه آخری مدعی شد

لیگ یک / ملوان، تخته‌گاز به سوی لیگ برتر

1 آذر 1400 ساعت 16:34


گروه ورزشی: تیم فوتبال ملوان بندرانزلی که هفته گذشته با برتری مقابل شهرداری آستارا توانسته بود به صدر جدول لیگ یک صعود کند، حالا به دنبال حفظ روند صدرنشینی خود نیز بود؛ شاگردان زارع در هفته ششم لیگ یک امروز در خانه از مس شهربابک میزبانی می‌کردند، حریفی که در سه دیدار گذشته خود توانسته بود بدون شکست و با کسب 7 امتیاز از میدان خارج شود و شاگردان رضایی در انزلی به دنبال رسیدن به یکقدمی صدر جدول بودند.
ملوان بازی را در خانه خود بهتر از حریفش آغاز کرد، اما خط دفاعی مستحکم شهربابک اجازه نداد تا حملات شاگردان مازیار زارع به ثمر بنشیند و در مقابل نیز خط دفاعی ملوان که در 6 مسابقه گذشته فصل جدید لیگ یک تنها 1 گل دریافت کرده بود، به خوبی راه نفوذ مسی‌ها را بسته بود؛ عملکرد خوب مدافعان دو تیم باعث شد تا نیمه نخست بدون این‌که توپی از خط دروازه‌ها بگذرد، با تساوی بدون گل به پایان برسد.
در شروع نیمه دوم، سفیدپوشان ملوان بازی را به مانند نیمه نخست تهاجمی آغاز کردند و خیلی زود این‌بار خط دفاعی مس به اشتباه افتاد و با سرنگونی مهاجم ملوان، داور مسابقه نقطه پنالتی را در دقیقه 47 نشان داد؛ پنالتی که البته به شدت مورد اعتراض کادرفنی مس شهربابک بود، با این‌ حمید کاظمی باتجربه توانست ضربه پنالتی به دست آمده را به سود تیمش به گل تبدیل کند تا شاگردان مازیار زارع به پنجمین پیروزی خود در فصل جدید لیگ یک نزدیک‌تر شوند.
بعد از گل زودهنگام ملوان در نیمه دوم، تیم میزبان به دنبال مدیریت بازی بود و از آن‌سو بازیکنان مس شهربابک نمی‌خواستند بعد از 3 بازی متوالی شکست‌ناپذیری مقابل ملوان در انزلی مغلوب شوند؛ با این‌حال نمایش خوب و کم‌نقص شاگردان مازیار زارع، مسی‌ها را در گلزنی ناکام گذاشت تا ملوانی‌ها سومین پیروزی متوالی خود و هم‌چنین تداوم صدرنشینی‌شان را در انزلی جشن بگیرند. در لحظات پایانی بازی میلاد شعبانلو هافبک مس با کارت قرمز داور بازی مواجه شد و از زمین بازی اخراج شد تا مسی‌ها بازی را 10 نفره به پایان ببرند. 
با پیروزی به دست آمده، حالا ملوان در پایان هفته هفتم لیگ یک با 17 امتیاز صدرنشین باقی ماند؛ مس شهربابک هم که با شکست امروز شمار امتیازهایش رو عدد 10 باقی ماند، جایگاه پنجم جدول را از دست داد و سه پله در جدول نسبت به هفته گذشته سقوط کرد.

دو تیم بحران‌زده شاهین شهرداری بوشهر و پارس جنوبی جم به عنوان نمایندگان استان بوشهر در لیگ دسته اول فوتبال ایران که در فصل جدید جزو تیم‌های قعرنشین جدول رقابت شمار می‌روند، امروز در هفته هفتم به میزبانی شاهین به مصاف یکدیگر رفتند.
شاگردان مهدی قنبری در تیم شاهین بوشهر بازی را بهتر آغاز کردند و درخشش مصطفی احمدی باعث شد تا خیلی زود قفل دروازه پارس جنوبی جم در دقیقه 8 باز شود و 2 بعد از گل اول، احمدی توانست دبل کند و پارس جنوبی خیلی زود در دربی بوشهر با 2 گل از حریف هم‌استانی خود عقب افتاد.
بعد از شروع طوفانی شاهین، بازیکنان پارس جنوبی جم بازی را به دست گرفتند و شاگردان رزاقی‌راد به دنبال جبران نتیجه بودند؛ حملات پارسی‌ها در دقیقه 20 به ثمر نشست و حمیدرضا نادری توانست یکی از گل‌های خورده را جبران کند، با این‌حال تلاش برای گل دوم در نیمه نخست بی‌ثمر بود و شاهینی‌ها برنده به رختکن رفتند.
با شروع نیمه دوم، دو تیم فرصت‌های خوبی برای گلزنی داشتند که یکی بعد از دیگری این فرصت‌ها از دست رفت تا این‌که مهدی سرداری‌فر توانست گل تساوی را برای پارس جنوبی جم روی غفلت مدافعان شاهین وارد دروازه این تیم کند تا برتری شاهین بوشهر در نیمه نخست از دست برود و دو تیم در آستانه تقسیم امتیازات قرار بگیرند. 
بعد از گلزنی سرداری‌فر، بازیکنان شاهین بوشهر خود را برای به ثمر رساندن گل تساوی به آب و آتش زدند اما خط دفاعی پارس جنوبی جم به خوبی ایستادگی کرد، هر چند که پارسی‌ها هم در دقایق پایانی بازی فرصت‌های خوبی برای گلزنی داشتند اما توپی از خط دروازه‌ها نگذشت تا دربی بوشهر با تساوی 2-2 به پایان برسد.
با این نتیجه، پارس جنوبی جم 5 امتیازی شد و در جایگاه پانزدهم جدول باقی ماند؛ شاهین بوشهر هم با تک امتیاز به دست آورده از بازی امروز، 2 امتیاز شد و با توجه به شکست تیم قعرنشین ماشین‌سازی تبریز، با 2 امتیاز در جایگاه هفدهم جدول باقی ماند تا شرایط برای هر دو نماینده فوتبال بوشهر همچنان در لیگ یک بحرانی باشد.



در چارچوب رقابت‌های هفته هفتم لیگ دسته اول فوتبال امروز از ساعت 14:15 دو تیم شهرداری همدان و مس کرمان مقابل یکدیگر قرار گرفتند.
این دیدار که به میزبانی ورزشگاه قدس همدان برگزار شد ، تا ثانیه های پایانی با تساوی بدون گل دنبال می‌شد اما یک ضربه پنالتی شرایط را تغییر داد.
دوتیم در این مسابقه برای رسیدن به گل تلاش زیادی کردند اما تا دقایق پایانی توپی از خط دروازه‌ها عبور نکرد.در وقت های اضافه نیمه دوم اما حمله ادامه دار مسی ها و ورود چند دقیقه‌ای آنها به محوطه جریمه شهرداری همدان برای میزبان خطرناک شد.
در این صحنه بازیکن مس در محوطه جریمه سرنگون شد و داورمسابقه اعلام پنالتی به سود شاگردان فرزاد حسین خانی کرد. مهیار زحمتکش بازیکن باتجربه مس پشت این ضربه پنالتی قرار گرفت و گل برتری تیمش را به ثمر رساند.
مس که پیش از این 9 امتیاز داشت با همین تک گل پیروز شد و 3 امتیاز شیرین بیرون از خانه را به دست آورد. نارنجی پوشان حالا با 12 امتیاز به جمع بالانشینان جدول رده بندی و مدعیان صعود رسیده‌اند و آرزوهای خود را در آینده جست‌وجو می‌کنند. ضمن اینکه شهرداری همدان هم 12 امتیازی که تاکنون شکستی را تجربه نکرده بود، امروز در خانه مغلوب شد و 12 امتیازی باقی ماند اما همچنان در بالای جدول قرار دارد.

 تیم آرمان گهر سیرجان که هفته گذشته با یک گل مغلوب میزبان خود رایکا در بابل شد، امروز در چارچوب هفته هفتم در خانه به مصاف قشقایی رفت.
 
این تقابل دو تیم بالای جدول بود؛ آرمان گهر که با 10 امتیاز در مکان ششم حضور داشت در حالی به مصاف قشقاییِ رده دومی رفت که در سه بازی قبلی خانگی خود به هیچ حریفی باج نداده و هر سه برد این فصل را در خانه کسب کرده اند.
از سوی دیگر قشقایی شیراز علیرغم مشکلاتی که به نظر می‌رسید آنها را جزو کاندیدهای سقوط تلقی کند، با دستیابی به 13 امتیاز، هفته ششم را با رتبه دوم به پایان رساند. این تیم که در سه بازی خارج از خانه قبلی خود دو برد و یک شکست ثبت کرده بود امروز برای کسب پیروزی سوم کار سختی داشت.
 
شاگردان مهدی رجب زاده که با تساوی مقابل شهرداری همدان دو امتیاز مهمی را از دست داده بودند به شدت به دنبال برد بودند و آرمان گهر هم با توجه به آمار قابل توجه نتایجش در خانه، کار را با هدف برد شروع کرد. نیمه اول تقابل دو تیم با وجود چنین شرایطی، گل به همراه نداشت و بازی با نتیجه مساوی بدون گل در 45 دقیقه اول به پایان رسید. در نیمه دوم شاهد به ثمر رسیدن یک گل بودیم که سهم تیم میزبان بود. شاگردان قاسم شهبا با همین یک گل برنده بازی شدند تا به اقتدار خود در خانه ادامه دهند.
 
با این نتیجه قشقایی 13 امتیازی ماند و دوباره از صدر دورتر شد و آرمان گهر نیز 13 امتیازی شد تا به جمع بالانشینان نزدیک تر شود.

دو تیم سایپا تهران و خوشه طلایی ساوه یکی از مسابقات هفته هفتم لیگ یک را شکل می‌دادند، تقابل شاگردان سعید اخباری و داوود مهابادی؛ سایپایی‌ها بعد از شکست هفته گذشته در شهربابک، امتیازگیری در مسابقه خانگی بودند و بازیکنان خوشه طلایی نیز قصد داشتند در این مسابقه بیرون از خانه 4 هفته شکست ناپذیری خود را تمدید کنند.

 

شاگردان مهابادی بازی را بهتر آغاز کردند و موقعیت‌های خوبی روی دروازه سایپا خلق شد، با این‌حال اما حملات بازیکنان خوشه طلایی راه به جایی نبرد و در مقابل سایپایی‌ها هم با گذشت زمان از نیمه نخست، شکل بهتری در بازی پیدا کردند و موقعیت‌هایی روی دروازه حریف داشتند که ضربات آن‌ها هم به گل تبدیل نشد. بعد از چند حمله نصفه و نیمه، شاگردان داوود مهابادی سرانجام در نیمه نخست توانستند به نزدیکی‌های دروازه سایپا برسند و پیمان نامور نیز موفق شد قفل دروازه سایپا را بشکند تا بازیکنان خوشه طلایی با پیروزی به رختکن بروند.
 
با توجه به شکست یک نیمه‌ای سایپایی‌ها، شاگردان اخباری نیمه دوم را تهاجمی‌تر آغاز کردند و به دنبال گل تساوی در مسابقه خانگی امروز بودند؛ با این‌حال خط دفاعی خوشه طلایی به خوبی ایستادگی کرد و بازیکنان این تیم اجازه ندادند اندوخته یک گله آن‌ها از دست برود، شاگردان مهابادی به دنبال استفاده از ضدحملات هم بودند که با هوشیاری خط دفاعی سایپا موقعیت‌های به دست آمده خوشه طلایی ثمری برای این تیم نداشت.
بازی با برتری خوشه طلایی رو به پایان بود که سرانجام خط دفاعی این تیم در مقابل حملات سایپایی‌ها در دقایق پایانی تسلیم شد و خودروسازان به گل تساوی دست پیدا کردند؛ بعد از این گل، فرصت چندانی ساوجی برای به دست آوردن دوباره پیروزی نداشتند و در نهایت، حاصل نبرد 90 دقیقه‌ای دو تیم تساوی 1-1 بود.
 
با این نتیجه، سایپا 9 امتیازی شد و در جایگاه سیزدهم در پایان هفته هفتم باقی ماند؛ خوشه طلایی ساوه هم برای پنجمین بازی متوالی شکست نخورد اما تساوی به دست آمده امروز باعث سقوط شاگردان مهابادی در جدول شد و آن‌ها با 10 امتیاز، موقعیت نهم جدول خود را از دست دادند.
 


کد مطلب: 306883

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/306883/لیگ-یک-ملوان-تخته-گاز-سوی-برتر

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir