به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۰:۵۲
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۹/۰۱ ساعت ۱۸:۱۵
کد مطلب : ۳۰۶۹۱۶

مصرف تخم مرغ در کشور ٢٠ درصد افزایش یافت

مصرف تخم مرغ در کشور ٢٠ درصد افزایش یافت
گروه اقتصادی:رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران از افزایش ٢٠ درصدی مصرف سرانه تخم مرغ در کشور خبر داد و گفت: کمبودی در حوزه تولید نداریم.ناصر نبی پور از کاهش قیمت تخم مرغ به زیرنرخ مصوب خبر داد و گفت: میانگین قیمت هر کیلوگرم تخم مرغ درب مرغداری به ١٨ هزار تومان رسیده در حالی که قیمت مصوب آن کیلویی١٨ هزار و ٣٠٠ تومان است.
 
وی دلیل این مسأله را واردات تخم مرغ و افزایش عرضه آن در بازار اعلام کرد.این فعال بخش خصوصی با بیان اینکه همه تشکل‌های تولیدی نیز اقدام به توزیع تخم مرغ با نرخ مصوب کرده‌اند، گفت: ما در حوزه تولید تخم مرغ با کمبود مواجه نیستیم بلکه مصرف سرانه این کالا در کشور افزایش یافته است.

نبی پور تاکید کرد: به دلیل گرانی محصولات پروتئینی، مردم به مصرف تخم مرغ روی آورده‌اند و به طور قطع می‌توانیم بگوییم مصرف این کالا ٢٠ درصد نسبت به پارسال افزایش داشته است.وی میزان تولید روزانه تخم مرغ را در کشور بین ٢٩٠٠ تا ٣٠٠٠ تن اعلام و اضافه کرد: میزان تولید این کالا نسبت به سال گذشته تغییری نداشته و آنچه که اتفاق افتاده افزایش تقاضا برای تخم مرغ است.
برچسب ها: تخم مرغ
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها