کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

بیت کوین سرطان را درمان می‌کند!

2 آذر 1400 ساعت 9:17


گروه اقتصادی: از ایلان ماسک به‌خاطر توییت‌هایش که عمدتا با طنز و کنایه همراه است، به‌عنوان «ثروتمندترین ترول» یاد می‌شود. آخرین مورد از سری توییت‌های عجیب‌وغریب او، بحث را به بیت کوین کشاند. او در یکی از توییت‌هایش گفته است «بیت کوین سرطان را درمان می‌کند».
 

ماجرا از جایی شروع شد که مدیرعامل تسلا یک میم را در توییتر منتشر کرد. این میم به دوران کهن اشاره دارد. در عکس متنی نوشتهاست با عنوان «هیچ تلفن همراهی دیده نمی‌شود… ؛ مردم در لحظه زندگی می‌کنند». همانطور که در این تصویر می‌بینید، مردم با تبر وابزارهای اولیه در حال جنگ هستند و این موضوع دستخوش توییت ماسک شده است.

یکی از کاربران با یک جواب کنایه‌آمیز به آن توییت واکنش نشان داد. او نوشته است: «بیت کوین می‌تواند این مشکل را برطرف کند». این جمله، توجه ایلان ماسک را به خود جلب کرد و با تمسخر در جواب گفت: «بیت کوین سرطان را درمان می‌کند».

شیطنت‌های ماسک در توییتر بسیار محبوب است. بعضا توییت‌های او باعث اقدامات و هزینه‌های قانونی می‌شود؛ در عین حال همواره برخی از توییت‌هایش باعث حرکت بازار و تعدادی از رمزارزها نیز شده است.به نظر می‌رسد اخیرا مدیرعامل تسلا نفوذ کلامش را از دست داده است؛ زیرا در چندین موقعیت، بعد از توییتش درباره دوج کوین، اینمیم کوین پامپ نشده است. البته نمی‌توانیم به‌طور کامل تاثیرگذاری ماسک را انکار کنیم. همچنان، افراد زیادی هستند که صحبت‌ها واقدامات او را زیر نظر دارند.

آیا ایلان ماسک نقطه مقابل ماکسیمالیسم بیت کوین است؟
تسلا در ماه می ۲۰۲۱ (اردیبهشت ۱۴۰۰) اعلام کرد که بیت کوین را به‌عنوان یک روش پرداخت خواهد پذیرفت. در همین راستا اینشرکت اقدام به خرید ۱.۵ میلیارد دلار بیت کوین کرد. تنها پس از گذشت چند روز، ایلان ماسک به‌دلیل نگرانی‌های زیست‌محیطی، طرح خود را پس گرفت. به‌دنبال این کار، موجی از واکنش‌های منفی از طرف جامعه بیت کوین به راه افتاد. آن‌ها به دنبال اثبات این موضوع بودند که ادعای ماسک اشتباه است. مناظرات و بحث‌های حامیان بیت کوین با ایلان ماسک به توییتر کشیده شد. در همین جریانات میلیاردرهای حوزه فناوری، به تمسخر ارزهای دیجیتال و حامیان آن‌ها پرداختند.

با این اتفاقات، ایلان ماسک به یک چهره منفی در بین طرفداران بیت کوین تبدیل شد. این افراد معتقد بودند تسلا به دنبال کسب سود بودهو بیت کوین‌هایش را نیز فروخته است. پس از گذشت مدتی و با برگزاری کنفرانس “B-Word” احساسات بازار نسبت به ماسک تغییرکرد. ایلان ماسک با صراحت اعلام کرد، تسلا هنوز بیش از یک میلیارد دلار بیت کوین دارد. همچنین او برنامه‌هایی برای راه‌اندازی مجددگزینه پرداخت با BTC ارائه کرد. به‌نظر می‌رسد ایلان ماسک بیشتر از اینکه ضد بیت کوین باشد، ضد ماکسیمالیسم بودن بیت کوین است.


کد مطلب: 306947

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/306947/بیت-کوین-سرطان-درمان-می-کند

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir